Μετά την υπογραφή του μνημονίου συνεργασίας Ελλάδας- Κατάρ ανοίγει ο δρόμος για την υλοποίηση από το εμιράτο μεγάλων επενδυτικών σχεδίων στη χώρα μας. Αν και δεν έχουν καθοριστεί οι τοποθεσίες στις οποίες θα γίνουν οι επενδύσεις, ο εμίρης Αλ Θανί έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον για το πρώην αεροδρόμιο του Ελληνικού και το τμήμα του προς το παραλιακό μέτωπο. Μάλιστα φημολογείται ότι θέλει να δημιουργήσει πόλο αναψυχής με ξενοδοχεία, καζίνο, μαρίνες και άλλες παρεμβάσεις.
Η περιοχή θεωρείται φιλέτο προς εκμετάλλευση εξαιτίας τόσο της θέσης όπου βρίσκεταιδίπλα στη θάλασσα και κοντά στο κέντρο της πρωτεύουσαςόσο και της μεγάλης έκτασής της. Πάντως και μόνη η επιθυμία δραστηριοποίησης των εμίρηδων του Κατάρ στο Ελληνικό ήταν αρκετή για να ξεσπάσουν αντιδράσεις, κάτι που άλλωστε συμβαίνει κάθε φορά που ανακοινώνονται σχέδια αξιοποίησής του φορτωμένα με... μπετόν.
Από τη στιγμή που το Ελληνικό έπαψε να λειτουργεί ως αεροδρόμιο αποτέλεσε το μήλον της Εριδος μεταξύ επίδοξων επενδυτών, κυβερνήσεων και τοπικής κοινωνίας ως προς τον τρόπο εκμετάλλευσής του. Οι πρώτες αντιδράσεις ξεκίνησαν με το σχέδιο Σουφλιά που κατηγορήθηκε ότι παραχωρούσε προς οικιστική αξιοποίηση μέγαλο μέρος του χώρου.
Αργότερα ο κ. Γ. Παπανδρέου τον Φεβρουάριο του 2009, ως αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης τότε, πρότεινε τη μετατροπή του σε μητροπολιτικό πάρκο με πράσινο και υποδομές που θα το υποστηρίζουν. Τον περασμένο Ιούνιο η υπουργός Περιβάλλοντος κυρία Τίνα Μπιρμπίλη είχε τονίσει ότι διαφωνεί με την απόδοση 1.000 στρεμμάτων για την ανέγερση κατοικιών και ξενοδοχείων και πρότεινε άλλου τύπου δράσεις οι οποίες θα αποφέρουν έσοδα, όπως π.χ. η δημιουργία ενυδρείου ή πάρκου καινοτομίας.
Πρόσφατα οι όμοροι δήμοι της περιοχής παρουσίασαν μελέτη που υλοποιήθηκε από το Εργαστήριο Αστικού Περιβάλλοντος του Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου (ΕΜΠ) σύμφωνα με την οποία το κόστος υλοποίησης ενός πράσινου πάρκου μπορεί να κυμανθεί από 50 ως 100 εκατ. ευρώ σε βάθος δεκαετίας. Το κόστος συντήρησης είχε υπολογιστεί σε 2.000 ευρώ ανά στρέμμα πρασίνου ετησίως ή 3.000 ευρώ ανά στρέμμα πρασίνου και ήπιων αστικών λειτουργιών. Ποια είναι όμως η πραγματικότητα στο Ελληνικό; Πόσο είναι το «φιλέτο» που μπορεί να δοθεί για εκμετάλλευση; Από τα 6.264 στρέμματα που είναι η συνολική έκταση μαζί με το παράκτιο μέτωπο περίπου 4.000 στρέμματα έχουν δοθεί σε άλλες χρήσεις με πολύχρονες συμβάσεις και παραχωρήσεις ή είναι δεσμευμένα με κτίρια που πρόκειται να διατηρηθούν. Μεταξύ άλλων εκτάσεις έχουν εκχωρηθεί στο αμαξοστάσιο του τραμ, στο ΚΤΕΟ Ελληνικού, ενώ το κανόε καγιάκ έχει δοθεί για εκμετάλλευση σε ιδιώτες για 30 χρόνια. Ετσι ουσιαστικά απομένουν περί τα 2.000 ελεύθερα στρέμματα για αξιοποίηση.
«Η οποιαδήποτε προσπάθεια τσιμεντοποίησης και ξεπουλήματος του Ελληνικού θα μας βρει αποφασιστικά αντίθετους στο πλευρό των κατοίκων του Λεκανοπεδίου» δήλωσε χθες ο δήμαρχος Ελληνικού κ. Χρ. Κορτζίδης εμμένοντας στη θέση του για δημιουργία ενός μητροπολιτικού πάρκου σε ολόκληρο τον ενιαίο χώρο του αεροδρομίου και της παραλίας του Ελληνικού.
Επίσης, αν και η κυρία Μπιρμπίλη απέφυγε χαρακτηριστικά χθες να τοποθετηθεί για το ενδεχόμενο αραβικών επενδύσεων στο Ελληνικό, αρνητικός σε μεγάλης κλίμακας κατασκευές στον χώρο του αεροδρομίου είναι ο βουλευτής του ΠαΣοΚ και πρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος Βουλής κ. Κ. Καρτάλης. «Η προτεραιότητα για τον χώρο του πρώην αεροδρομίου Ελληνικού παραμένει πάντα η ίδια:διαμόρφωση σε “μητροπολιτικό πάρκο”. Είναι προφανές ότι το πάρκο δεν εξαντλείται σε χώρους πρασίνου αλλά περιλαμβάνει αθλητικές, πολιτιστικές, εκπαιδευτικές, εκθεσιακές και ψυχαγωγικές υποδομές που διασφαλίζουν την ένταξή του στη ζωή της πόλης» τόνισε στο «Βήμα». Αντιδράσεις υπήρξαν επίσης από το ΚΚΕ, τον ΣΥΡΙΖΑ και τους Οικολόγους Πρασίνους.
Υπεγράφη το μνημόνιο με το Κατάρ
Υπεγράφη χθες το μνημόνιο συνεργασίας ανάμεσα στην Ελλάδα και στο Κατάρ για επενδυτικά προγράμματα ύψους 5 δισ. δολαρίων. Το μνημόνιο προβλέπει τη δημιουργία δύο επιτροπών οι οποίες θα διερευνήσουν τις προοπτικές που προσφέρει η Ελλάδα αλλά δεν αναφέρεται σε συγκεκριμένα έργα και υπεγράφη από τον υπουργό Επικρατείας κ. Χ. Παμπούκη και τον ομόλογό του υπουργό του Κατάρ. Στη συνάντηση αυτή ήταν παρόντες ο κ. Γ. Παπανδρέου και ο εμίρης του Κατάρ Αλ Θανί. Ανεξαρτήτως του περιεχομένου του μνημονίου βρίσκονται σε εξέλιξη συζητήσεις για συγκεκριμένα επενδυτικά πρότζεκτ καθώς οι Καταρινοί ενδιαφέρονται να επενδύσουν κυρίως στις υποδομές, στον τουρισμό και στην αξιοποίηση ακινήτων.
BHMA
Η περιοχή θεωρείται φιλέτο προς εκμετάλλευση εξαιτίας τόσο της θέσης όπου βρίσκεταιδίπλα στη θάλασσα και κοντά στο κέντρο της πρωτεύουσαςόσο και της μεγάλης έκτασής της. Πάντως και μόνη η επιθυμία δραστηριοποίησης των εμίρηδων του Κατάρ στο Ελληνικό ήταν αρκετή για να ξεσπάσουν αντιδράσεις, κάτι που άλλωστε συμβαίνει κάθε φορά που ανακοινώνονται σχέδια αξιοποίησής του φορτωμένα με... μπετόν.
Από τη στιγμή που το Ελληνικό έπαψε να λειτουργεί ως αεροδρόμιο αποτέλεσε το μήλον της Εριδος μεταξύ επίδοξων επενδυτών, κυβερνήσεων και τοπικής κοινωνίας ως προς τον τρόπο εκμετάλλευσής του. Οι πρώτες αντιδράσεις ξεκίνησαν με το σχέδιο Σουφλιά που κατηγορήθηκε ότι παραχωρούσε προς οικιστική αξιοποίηση μέγαλο μέρος του χώρου.
Αργότερα ο κ. Γ. Παπανδρέου τον Φεβρουάριο του 2009, ως αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης τότε, πρότεινε τη μετατροπή του σε μητροπολιτικό πάρκο με πράσινο και υποδομές που θα το υποστηρίζουν. Τον περασμένο Ιούνιο η υπουργός Περιβάλλοντος κυρία Τίνα Μπιρμπίλη είχε τονίσει ότι διαφωνεί με την απόδοση 1.000 στρεμμάτων για την ανέγερση κατοικιών και ξενοδοχείων και πρότεινε άλλου τύπου δράσεις οι οποίες θα αποφέρουν έσοδα, όπως π.χ. η δημιουργία ενυδρείου ή πάρκου καινοτομίας.
Πρόσφατα οι όμοροι δήμοι της περιοχής παρουσίασαν μελέτη που υλοποιήθηκε από το Εργαστήριο Αστικού Περιβάλλοντος του Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου (ΕΜΠ) σύμφωνα με την οποία το κόστος υλοποίησης ενός πράσινου πάρκου μπορεί να κυμανθεί από 50 ως 100 εκατ. ευρώ σε βάθος δεκαετίας. Το κόστος συντήρησης είχε υπολογιστεί σε 2.000 ευρώ ανά στρέμμα πρασίνου ετησίως ή 3.000 ευρώ ανά στρέμμα πρασίνου και ήπιων αστικών λειτουργιών. Ποια είναι όμως η πραγματικότητα στο Ελληνικό; Πόσο είναι το «φιλέτο» που μπορεί να δοθεί για εκμετάλλευση; Από τα 6.264 στρέμματα που είναι η συνολική έκταση μαζί με το παράκτιο μέτωπο περίπου 4.000 στρέμματα έχουν δοθεί σε άλλες χρήσεις με πολύχρονες συμβάσεις και παραχωρήσεις ή είναι δεσμευμένα με κτίρια που πρόκειται να διατηρηθούν. Μεταξύ άλλων εκτάσεις έχουν εκχωρηθεί στο αμαξοστάσιο του τραμ, στο ΚΤΕΟ Ελληνικού, ενώ το κανόε καγιάκ έχει δοθεί για εκμετάλλευση σε ιδιώτες για 30 χρόνια. Ετσι ουσιαστικά απομένουν περί τα 2.000 ελεύθερα στρέμματα για αξιοποίηση.
«Η οποιαδήποτε προσπάθεια τσιμεντοποίησης και ξεπουλήματος του Ελληνικού θα μας βρει αποφασιστικά αντίθετους στο πλευρό των κατοίκων του Λεκανοπεδίου» δήλωσε χθες ο δήμαρχος Ελληνικού κ. Χρ. Κορτζίδης εμμένοντας στη θέση του για δημιουργία ενός μητροπολιτικού πάρκου σε ολόκληρο τον ενιαίο χώρο του αεροδρομίου και της παραλίας του Ελληνικού.
Επίσης, αν και η κυρία Μπιρμπίλη απέφυγε χαρακτηριστικά χθες να τοποθετηθεί για το ενδεχόμενο αραβικών επενδύσεων στο Ελληνικό, αρνητικός σε μεγάλης κλίμακας κατασκευές στον χώρο του αεροδρομίου είναι ο βουλευτής του ΠαΣοΚ και πρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος Βουλής κ. Κ. Καρτάλης. «Η προτεραιότητα για τον χώρο του πρώην αεροδρομίου Ελληνικού παραμένει πάντα η ίδια:διαμόρφωση σε “μητροπολιτικό πάρκο”. Είναι προφανές ότι το πάρκο δεν εξαντλείται σε χώρους πρασίνου αλλά περιλαμβάνει αθλητικές, πολιτιστικές, εκπαιδευτικές, εκθεσιακές και ψυχαγωγικές υποδομές που διασφαλίζουν την ένταξή του στη ζωή της πόλης» τόνισε στο «Βήμα». Αντιδράσεις υπήρξαν επίσης από το ΚΚΕ, τον ΣΥΡΙΖΑ και τους Οικολόγους Πρασίνους.
Υπεγράφη το μνημόνιο με το Κατάρ
Υπεγράφη χθες το μνημόνιο συνεργασίας ανάμεσα στην Ελλάδα και στο Κατάρ για επενδυτικά προγράμματα ύψους 5 δισ. δολαρίων. Το μνημόνιο προβλέπει τη δημιουργία δύο επιτροπών οι οποίες θα διερευνήσουν τις προοπτικές που προσφέρει η Ελλάδα αλλά δεν αναφέρεται σε συγκεκριμένα έργα και υπεγράφη από τον υπουργό Επικρατείας κ. Χ. Παμπούκη και τον ομόλογό του υπουργό του Κατάρ. Στη συνάντηση αυτή ήταν παρόντες ο κ. Γ. Παπανδρέου και ο εμίρης του Κατάρ Αλ Θανί. Ανεξαρτήτως του περιεχομένου του μνημονίου βρίσκονται σε εξέλιξη συζητήσεις για συγκεκριμένα επενδυτικά πρότζεκτ καθώς οι Καταρινοί ενδιαφέρονται να επενδύσουν κυρίως στις υποδομές, στον τουρισμό και στην αξιοποίηση ακινήτων.
BHMA
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου