Σχέδιο για την ομαλή λειτουργία της αγοράς με καύσιμα και προϊόντα, αλλά και για την απελευθέρωση των εθνικών οδών από τα παρατεταγμένα φορτηγά προσανατολίζεται να θέσει σε άμεση εφαρμογή η κυβέρνηση από τα μεσάνυχτα της Τετάρτης.
Αυτό θα γίνει εφόσον οι μεταφορείς επιχειρήσουν να συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις τους και μετά την ψήφιση του επίμαχου νομοσχεδίου για το άνοιγμα του επαγγέλματός τους. Παράλληλα πυκνώνουν οι διαμαρτυρίες για την αδυναμία της Πολιτείας να επιβάλει την επίταξη, η οποία έχει μείνει στα χαρτιά.
Οι μεταφορείς, σε μια ύστατη προσπάθεια να κρατήσουν «ζωντανό» το μέτωπο των κινητοποιήσεών τους και να διατηρήσουν τη διαπραγματευτική ισχύ τους, πύκνωσαν το Σαββατοκύριακο τα μπλόκα της Αττικής (σε Ελευσίνα, Δαφνί, Μεταμόρφωση, Καλαμάκι, Αλιμο, Μεσόγεια κ.λπ.), στα οποία είχαν παραταχθεί συνολικά περίπου 800 φορτηγά.
Στο μεταξύ, στα μπλόκα των εθνικών οδών, τις τελευταίες ημέρες πέραν του «κλεφτοπόλεμου» με την
Αστυνομία, ομάδες μεταφορέων με παπάκια και Ι.Χ.- σύμφωνα με καταγγελίες συναδέλφων τους- σπέρνουν τον τρόμο, προκαλώντας ζημιές στα φορτηγά όσων μεταφορικών εταιρειών δουλεύουν, προπηλακίζοντας τους οδηγούς τους και λεηλατώντας τα εμπορεύματά τους. Αυτό σημαίνει ότι, στην πράξη, οι μεταφορείς αψηφούν την επίταξη, και όχι μόνο δεν δουλεύουν παρ΄ ότι επιταγμένοι, αλλά παρεμποδίζουν ακόμα κι αυτούς που θέλουν να δουλέψουν!
Τέτοιες επιθέσεις έχουν δεχτεί δεκάδες φορτηγά τουλάχιστον τριών μεγάλων μεταφορικών εταιρειών (Εξπρές Ελλάς, Καβαλαράκης, Κιούσης ΤRΑΝSΥS), τα οποία ούτε η Αστυνομία δεν μπόρεσε να προστατεύσει!
Η κυβέρνηση, που δεν προτίθεται να κάνει άλλες υποχωρήσεις στο μέτωπο των μεταφορέων, τηρεί στάση αναμονής μέχρι την ψήφιση του νομοσχεδίου από τη Βουλή, την Τετάρτη. Στη συνέχεια, και εφόσον συνεχιστούν οι κινητοποιήσεις από την πλευρά των μεταφορέων, όπως ανέφεραν χτες κυβερνητικές πηγές, θα τεθεί σε πλήρη εφαρμογή το σχέδιο «της επόμενης μέρας», τόσο για την εύρυθμη λειτουργία της αγοράς όσο και την απελευθέρωση των οδικών αξόνων από τα παρατεταγμένα φορτηγά.
Οι τρεις άξονες
Προκειμένου να επιτευχθεί αυτό, ανέφεραν οι ίδιες πηγές, τα συναρμόδια υπουργεία Μεταφορών, Εσωτερικών, Προστασίας του Πολίτη και Δικαιοσύνης, θα εφαρμόσουν όλα τα απαραίτητα μέτρα που προβλέπει η ισχύουσα νομοθεσία. Το κυβερνητικό σχέδιο, περιλαμβάνει κυρίως τρεις άξονες:
1 Κατ΄ αρχάς, παρουσία εισαγγελικών αρχών, η Αστυνομία θα προχωρήσει σε άμεση απομάκρυνση των παράνομα σταθμευμένων φορτηγών από τις εθνικές οδούς, δεδομένου ότι αυτό «συνιστά παρακώλυση συγκοινωνιών». Οι μεταφορείς που βρίσκονται ήδη στα «μέτωπα», θα βρεθούν αντιμέτωποι όχι μόνο με ποινικές αλλά και με διοικητικές κυρώσεις (προβλέπεται έως και η αφαίρεση των αδειών τους), δεδομένου ότι από τα τέλη του περασμένου Ιουλίου τελούν υπό επίταξη τόσο οι ίδιοι όσο και τα οχήματά τους. «Ηδη οι αστυνομικές αρχές έχουν καταγράψει τους αριθμούς κυκλοφορίας όλων των φορτηγών που βρίσκονται παρατεταγμένα στους δρόμους» ανέφερε χθες με νόημα κυβερνητική πηγή.
2 Ταυτόχρονα με την επιχείρηση «καθαρισμού» των εθνικών οδών από τα παράνομα σταθμευμένα φορτηγά, θα κατατεθεί αμέσως στη Βουλή τροπολογία, η οποία θα προβλέπει την κατάργηση της τριετούς μεταβατικής περιόδου και το άμεσο άνοιγμα του επαγγέλματος του μεταφορέα δημόσιας χρήσης.
3 Για το μεταβατικό διάστημα, δηλαδή, μέχρι να χορηγηθούν οι νέες άδειες σε φορτηγά και βυτιοφόρα δημόσιας χρήσης, θα δοθεί η δυνατότητα στα φορτηγά ιδιωτικής χρήσης να εκτελούν δρομολόγια δημόσιων μεταφορών.
«Σύνθετο ζήτημα»
Πάντως, στο ερώτημα γιατί δεν έχει εφαρμοστεί στην πράξη το μέτρο της επίταξης που ισχύει από τα τέλη Ιουλίου, κυβερνητικοί κύκλοι απαντούν ότι «πρόκειται για ένα σύνθετο ζήτημα με πολιτικές και τεχνικές προεκτάσεις». Από τη μια, λένε, «είναι κατανοητή η έντονη αντίδραση ενός κλάδου, στο διάστημα της θεσμικής κορύφωσης της κατάργησης των “κεκτημένων” του». Από την άλλη, επισημαίνουν, «για να εφαρμοστεί στην πράξη το μέτρο της επίταξης θα πρέπει οι επαγγελματίες που έχουν ανάγκη τα φορτηγά, να απευθυνθούν με τη μορφή καταγγελιών στις αστυνομικές ή τις εισαγγελικές αρχές, οι οποίες με τη σειρά τους θα αναζητήσουν τα επιταγμένα φορτηγά προκειμένου να τα υποχρεώσουν να παρέχουν μεταφορικό έργο». Τέτοιες καταγγελίες, λένε οι ίδιοι κύκλοι, «δεν έχουν γίνει, δεδομένου ότι οι επαγγελματίες θα χρειαστούν τους συγκεκριμένους μεταφορείς και μετά τη λήξη των κινητοποιήσεών τους».
ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΕΣ
Πυκνώνουν οι διαμαρτυρίες για την αδυναμία της Πολιτείας να επιβάλει την επίταξη, η οποία έχει μείνει στα χαρτιά
Επιθέσεις και προπηλακισμοί οδηγών που εργάζονται
ΠΟΛΙΟΡΚΗΜΕΝΗ ΑΠΟ φορτηγά και βυτιοφόρα παρέμενε έως αργά χθες το βράδυ η Αττική. Οι μεταφορείς υλοποιώντας τις απειλές τους ενίσχυσαν με βαρέα οχήματα τα μέτωπα, στήνοντας είκοσι μπλόκα περιμετρικά του Λεκανοπεδίου, στα οποία σύμφωνα με την Αστυνομία συμμετείχαν 796 φορτηγά. Η κατάσταση κινδυνεύει να βγει εκτός ελέγχου, δεδομένου ότι ήδη σημειώνονται επεισόδια και προπηλακισμοί μεταξύ οδηγών Δ.Χ. με συναδέλφους τους, οι οποίοι δουλεύουν κανονικά.
Οι εκπρόσωποι των μεταφορέων επισημαίνουν ότι θα παραμείνουν στις θέσεις τους τουλάχιστον έως αύριο, μία ημέρα πριν από την ψήφιση του νομοσχεδίου στη Βουλή. Για αύριο έχουν προγραμματίσει πορεία προς τη Βουλή χωρίς τα οχήματά τους και καθιστική ολονύκτια διαμαρτυρία έξω από το Κοινοβούλιο.
Πηγές του υπουργείου Μεταφορών αποδίδουν την έντονη παρουσία των μεταφορέων στα μπλόκα το τελευταίο 48ωρο στο γεγονός ότι ήταν Σαββατοκύριακο. Σημειώνουν μάλιστα ότι καθ΄ όλη τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου πολλοί ιδιοκτήτες φορτηγών τηλεφω νούσαν στο υπουργείο λέγοντας ότι θέλουν να δουλέψουν, διότι εκκρεμούν συμβόλαια με ρήτρες, αλλά δεν τους επιτρέπεται από τους συναδέλφους τους.
Μήνυση
Ο επιχειρηματίας κ. Γιάννης Λιουδάκης, που διαθέτει συνολικά 70 φορτηγά, πρόκειται να καταθέσει σήμερα μήνυση κατ΄ αγνώστων για τις φθορές που έχουν προξενήσει άγνωστοι σε τουλάχιστον 35 από τα 70 φορτηγά του. Οπως ο ίδιος καταγγέλλει, «ομάδες δράσης» απεργών μεταφορέων με παπάκια και Ι.Χ. επιτέθηκαν σε οδηγούς των φορτηγών του στα διόδια της Ελευσίνας και των Αφιδνών και αφού τους χτύπησαν, προκάλεσαν μεγάλες φθορές στα οχήματα (αχρήστευσαν τα ηλεκτρικά τους, έσκασαν τα λάστιχα των τροχών κ.λπ.). Οπως λέει ο κ. Λιουδάκης, ούτε η Αστυνομία δεν προστατεύει τους επιταγμένους μεταφορείς που κάνουν τη δουλειά τους. Την περασμένη εβδομάδα, όπως λέει ο ίδιος, τέσσερα από τα φορτηγά του με ευπαθή εμπορεύματα παρέμεναν εγκλωβισμένα στην Κόρινθο. Με τη συνοδεία περιπολικών και αυτοκινήτων της Ασφάλειας, τα φορτηγά κατευθύνθηκαν προς την Ελευσίνα.
Στα διόδια όμως της Ελευσίνας, συμπληρώνει ο κ. Λιουδάκης, τα τέσσερα φορτηγά έμειναν ξαφνικά τελείως απροστάτευτα καθώς τα περιπολικά υποχώρησαν (με τους φάρους σε λειτουργία πραγματοποίησαν ανάστροφη πορεία στην εθνική οδό) φοβούμενα τους 250 απεργούς που κινήθηκαν εναντίον των φορτηγών.
«Θα κλείσουν επιχειρήσεις»
ΕΠΙΤΑΞΗ ΤΩΝ απεργών ιδιοκτητών φορτηγών, ζητούν οι εκπρόσωποι των βιομηχάνων της Βόρειας Ελλάδας οι οποίοι υπογραμμίζουν ότι η συνεχιζόμενη κινητοποίηση οδηγεί με βεβαιότητα σε διακοπή της λειτουργίας πολλών μεταποιητικών επιχειρήσεων και στην απώλεια πελατών. Οπως αναφέρει ο Σύνδεσμος Βιομηχανιών Βορείου Ελλάδος (ΣΒΒΕ), τις τελευταίες ημέρες υπάρχουν έντονες διαμαρτυρίες από ιδιοκτήτες επιχειρήσεων που αναγκάζονται να αναστείλουν μέρος ή και το σύνολο της παραγωγής τους λόγω έλλειψης καυσίμων και πρώτων υλών με ανυπολόγιστες ζημίες.
ΝΕΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου