«Ηρεμήστε. Κατεβείτε όλοι κάτω». Οι συνδικαλιστές χθες στη μία το μεσημέρι ανέβαιναν μαζί με τους υπόλοιπους ιδιοκτήτες φορτηγών στο μνημείο του Αγνώστου Στρατιώτη, αναγκάζοντας τη φρουρά να απομακρυνθεί, και την επόμενη στιγμή προσπαθούσαν να συγκρατήσουν το πλήθος. Οι άνδρες της Προεδρικής Φρουράς επανήλθαν στις θέσεις τους μετά τις 6 το απόγευμα. Ολες εκείνες τις ώρες περισσότεροι από 3.000 ιδιοκτήτες φορτηγών, πολλοί από τους οποίους κρατούσαν ελληνικές σημαίες, φώναζαν συνθήματα εναντίον του υπουργού Μεταφορών κ. Δ. Ρέππα και της κυβέρνησης, δηλώνοντας αποφασισμένοι να περάσουν τη νύχτα μπροστά από τη Βουλή.
«Πίσω πάρε τον νόμο. Θα μείνουμε στον δρόμο» φώναζαν νωρίτερα κατά την πορεία που
πραγματοποίησαν από την Ομόνοια προς το Σύνταγμα έχοντας αρκετοί εξ αυτών και τις συζύγους τους στο πλάι τους. Πολλοί είχαν έρθει στην Αθήνα με πούλμαν από Μακεδονία, Θεσσαλία και Στερεά Ελλάδα αλλά και με πλοία από διάφορες περιοχές της Κρήτης. Η πορεία «τράβηξε» το ενδιαφέρον τουριστών που έβγαζαν φωτογραφίες, ενώ την κινητοποίηση κάλυψαν και δημοσιογράφοι αρκετών ξένων Μέσων.
Οταν έφθασαν στο Σύνταγμα οι πρόεδροι των Ομοσπονδιών μαζί με άλλους διαδηλωτές κατευθύνθηκαν προς τους αστυνομικούς που ήταν παρατεταγμένοι σταανθοπωλείαεπί της Βασ. Σοφίας, δίπλα στο κτίριο της Βουλής. Ξαφνικά ωστόσο αντιλήφθηκαν ότι ο κύριος όγκος της πορείας κινήθηκε προς το μνη μείο του Αγνωστου Στρατιώτη, στο οποίο δεν υπήρχαν αστυνομικές δυνάμεις.
Φθάνοντας μπροστά στα φυλάκια των Ευζώνων, οι οποίοι απομακρύνθηκαν, άρχισαν να φωνάζουν συνθήματα. Ορισμένα νεαρά άτομα πέταξαν προς τους αστυνομικούς καπνογόνα και τότε ακούστηκε κρότος από την έκρηξη ενός εξ αυτών. Οι διαδηλωτές πιστεύοντας ότι ο θόρυβος προέρχεται από τις δυνάμεις των ΜΑΤ που βρίσκονταν στο προαύλιο της Βουλής κινήθηκαν προς το μέρος τους ανεβαίνοντας τα σκαλιά και πετώντας πλαστικά μπουκάλια νερού. Οι αστυνομικοί τούς εμπόδισαν, ωστόσο δεν «απάντησαν», κρατώντας τα κλομπ στη θήκη τους. Τότε επενέβησαν ο κ. Γ. Τζωρτζάτος και οι άλλοι πρόεδροι, οι οποίοι εμπόδισαν να ανέβουν και άλλα άτομα στις σκάλες με κατεύθυνση το προαύλιο. Τη στιγμή που τα πνεύματα ηρέμησαν κάποιος από τους διαδηλωτές τοποθέτησε μια μαύρη και μια ελληνική σημαία στο μνημείο, ωστόσο αμέσως απομακρύνθηκαν από συναδέλφους τους.
Σταδιακά αρκετοί ιδιοκτήτες φορτηγών αποχώρησαν από το σημείο καταφεύγοντας σε εστιατόρια της περιοχής ή αναζητώντας έναν ίσκιο, ενώ παράλληλα έδιναν ραντεβού για το απόγευμα που θα ξεκινούσε η συζήτηση επί του επίμαχου νομοσχεδίου. Οσοι παρέμειναν στην περιοχή είχαν μιαν απρόσμενη συνάντηση λίγο αργότερα στην οδό Οθωνος με τον τέως βασιλιά Κωνσταντίνο και τη σύζυγό του. Πολλοί έσπευσαν να τον χαιρετήσουν, ενώ κάποιοι φώναξαν «εσένα θέλουμε».
Ως αργά το βράδυ οι δρόμοι γύρω από την πλατεία Συντάγματος παρέμεναν κλειστοί για τα αυτοκίνητα, ενώ διακριτική ήταν η παρουσία αστυνομικών. Πάντοτε σε επιφυλακή όμως παρέμεναν δυνάμεις των ΜΑΤ, σε σημεία πρόσβασης προς το προαύλιο της Βουλής. Σε ονομαστική ψηφοφορία σήμερα το νομοσχέδιο
Τ ην ώρα που στο μνημείο του Αγνωστου Στρατιώτη σημειώνονταν επεισόδια με τους οδηγούς φορτηγών που αντιδρούν στο άνοιγμα του επαγγέλματός τους, στο βήμα της Βουλής βρισκόταν ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Δ. Ρέππας, ο οποίος δήλωνε ότι «η κυβέρνηση τολμά για πρώτη φορά χωρίς να υπολογίζει το πολιτικό κόστος, αλλά το εθνικό χρέος». Ο κ. Ρέππας δεν προέβη σε κάποια αλλαγή επί των ρυθμίσεων του επίμαχου νομοσχεδίου και τόνισε, παρά τις αντιδράσεις των φορτηγατζήδων, ότι «οι επιθέσεις και οι ύβρεις δεν πρόκειται να θολώσουν την κρίση μας». «Κοιτάμε μπροστά και όσοι ζητούν να αλλάξουμε στάση θέλουν να παραμείνουν στο παρελθόν» τόνισε.
Το νομοσχέδιο αναμένεται να ψηφιστεί σήμερα το μεσημέρι με ονομαστική ψηφοφορία επί της αρχής του, την οποία προκάλεσε ο ΛΑΟΣ. Οπως είπε ο κ. Γ. Καρατζαφέρης , «εμείς μιλήσαμε για άνοιγμα των κλειστών επαγγελμάτων, αλλά αυτό που φέρνει το παρόν νομοσχέδιο δεν είναι άνοιγμα αλλά ξεχείλωμα», προειδοποιώντας ότι διευκολύνονται τα καρτέλ, όπως η Cosco, η οποία θα φέρει δικά της φορτηγά. Ονομαστική ψηφοφορία επί του άρθρου 14 (για τη μεταβατική περίοδο) έχει ζητήσει και η ΝΔ. Σημειώνεται ότι η αντιπολίτευση (πλην του ΚΚΕ, το οποίο ζητεί την απόσυρση του νομοσχεδίου στο σύνολό του) έχει ζητήσει να ισχύσει μεταβατική περίοδος πέντε ετών, αντί των τριών ετών που προβλέπεται, καθώς και η διατήρηση μετά την παρέλευση της πενταετίας του 35% της (άυλης) αξίας των αδειών. Οπως τόνισε πάντως ο κ. Ρέππας, αν δεν ανοίξει άμεσα το επάγγελμα η χώρα μας θα αναγκαστεί να πληρώνει 100.000 ευρώ πρόστιμο, βάσει της κοινοτικής νομοθεσίας, για κάθε ημέρα.
ΒΗΜΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου