Εµφύλιος πόλεµος µαίνονταν έως και τις πρώτες πρωϊνές ώρες στους κόλπους των µεταφορέων, µε επίκεντρο τη συνέχιση ή όχι των κινητοποιήσεών τους που για 19 ολόκληρες µέρες ταλαιπωρούν ολόκληρη τη χώρα, προκαλώντας ασφυξία στην αγορά.
Αποτέλεσµα του πολέµου αυτού, ήταν στις 2 τα ξηµερώµατα, οι πρόεδροι των Οµοσπονδιών των φορτηγών και βυτιοφόρων Δηµοσίας Χρήσεως να ανακοινώνουν ότι αποφασίστηκε η λήξη των κινητοποιήσεων του κλάδου, ενώ, αντίθετα, ο εκπρόσωπος της Επιτροπής Αγώνα των µεταφορέων που
βρίσκονται στα µπλόκα, κ. Γ. Πασπάτης, ανακοίνωσε ότι «δεν έχει ληφθεί τέτοια απόφαση», προσθέτοντας πως «θα πρέπει να αποφασίσει η βάση»!
Ο κλάδος των µεταφορέων «έσπασε» στα δύο, έπειτα από τη χτεσινοβραδινή συνάντηση που είχαν οι πρόεδροι των οµοσπονδιών τους µε τον υπουργό Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας κ. Μιχ. Χρυσοχοίδη, για την ένταξη του κλάδου στον Αναπτυξιακό νόµο. Ενα µεγάλο µέρος των µεταφορέων µετά τη συνάντηση αυτή, τάχθηκε υπέρ της άµεσης λήξης των κινητοποιήσεων, υπό το βάρος των νέων αυστηρών ποινών για όσους δεν συµµορφώνονται µε το µέτρο της επίταξης που κυρώθηκαν χτες από τη Βουλή, αλλά και υπό την πίεση του επιχειρηµατικού κόσµου που αντιµετωπίζει σοβαρά προβλήµατα επιβίωσης λόγω των πολυήµερων κινητοποιήσεων και ξεκίνησε τις προσφυγές (αγωγές κ.λ.π.) στη Δικαιοσύνη.
Ωστόσο, άµεση ήταν η αντίδραση εκείνων που θεωρούν ότι «ο αγώνας του κλάδου δεν πρέπει να τελειώσει, καθώς από την πλευρά της κυβέρνησης δεν υπάρχουν συγκεκριµένες δεσµεύσεις για τα µεγάλα ανοιχτά προβλήµατά του». Οι τελευταίοι µάλιστα στη συνέλευση των µεταφορέων που συνεχιζόταν ως τις πρώτες πρωϊνές ώρες, εν µέσω έντονων διαξιφισµών µε κροτίδες και προπηλακισµούς, επέµειναν, ότι η όποια απόφαση για την τύχη των κινητοποιήσεων του κλάδου, θα πρέπει να ληφθεί σε νέα γενική συνέλευση (σήµερα) κι όχι από τους εννέα προέδρους των οµοσπονδιών των φορτηγών και βυτιοφόρων Δηµοσίας Χρήσεως.
Οι φωνές και οι διαξιφισµοί στο εσωτερικό της συνέλευσης εναλλάσσονταν µε µικροσυµπλοκές µεταξύ µεταφορέων στο δρόµο. Το χάσµα των µεταφορέων µε την κυβέρνηση επιχείρησε χτες να «γεφυρώσει» ο υπουργός Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας κ. Μιχ. Χρυσοχοίδης, µε τον οποίο εκπρόσωποι του κλάδου είχαν συνάντηση µικρής διάρκειας. Η συνάντηση έγινε µε πρωτοβουλία των προέδρων των οµοσπονδιών των µεταφορέων (και όχι της συντονιστικής επιτροπής αγώνα), οι οποίοι µετά την ψήφιση του νοµοσχεδίου για την απελευθέρωση του κλάδου τους, είχαν εγκλωβιστεί σε µια αδιέξοδη τακτική που χάραξαν οι θεωρούµενοι «σκληροπυρηνικοί» συνδικαλιστές. Μάλιστα οι πρόεδροι των οµοσπονδιών επεδίωξαν να ληφθεί αµέσως απόφαση για τη λήξη των κινητοποιήσεων, κάτι που προκάλεσε την έντονη αντίδραση των µεταφορέων που ελέγχονται κυρίως από τα κόµµατα της Αριστεράς.
Οι τελευταίοι ζήτησαν «να αποφασίσει η βάση για την τύχη των κινητοποιήσεων», όπως συνέβη και τις προηγούµενες µέρες, κι όχι οι πρόεδροι των εννέα Οµοσπονδιών. Η κυβέρνηση δεσµεύτηκε ότι ο κλάδος θα ενισχυθεί µέσω προγραµµάτων του ΕΣΠΑ -όπως ανέφερε και ο υπουργός Υποδοµών Δ. Ρέππας στην επιστολή που είχε στείλει στα σωµατεία την περασµένη Παρασκευή- αλλά και του ΤΕΜΠΕ, δεδοµένου ότι οι περισσότερες εταιρίες που θα δηµιουργηθούν στο πλαίσιο του νέου νόµου, θα είναι µικρού ή µεσαίου µεγέθους.
1,5 δισ. ευρώ η ζηµιά στις επιχειρήσεις
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Δήµητρα Σκούφου
ΣΤΑ ΟΡΙΑ της βρίσκεται πλέον η αγορά έπειτα από την πολυήµερη αποχή των ιδιοκτητών φορτηγών Δ.Χ. Οι επιχειρηµατίες κάνουν λόγο για συνολική ζηµιά 1,5 δισ. ευρώ στην αγορά από τις κινητοποιήσεις, ενώ όπως έλεγαν χθες, ακόµα και µετά τη λήξη της αποχής θα χρειαστεί τουλάχιστον ένας µήνας για να ξαναµπεί το εµπόριο στους κανονικούς του ρυθµούς.Μάλιστα, µεγάλος αριθµός επιχειρήσεων έχει επιβαρυνθεί µε χρεώσεις αποθηκευτικών δικαιωµάτων, κάτι που εγκυµονεί κίνδυνους και για ανατιµήσεις στην αγορά. Χθες µε επιστολή του στον πρόεδρο του ΟΛΠ Γ. Ανωµερίτη, ο πρόεδρος του ΕΒΕΑ Κωνσταντίνος Μίχαλος, ζήτησε απαλλαγή (ή τουλάχιστον έκπτωση) από τις χρεώσεις των αποθηκευτικών δικαιωµάτων για το χρονικό διάστηµα που διαρκούν οι κινητοποιήσεις.
Την ίδια ώρα, έµποροι και βιοµήχανοι ζητούν από τον υπουργό Οικονοµικών την παράταση των πληρωµών ΦΠΑ και των άλλων υποχρεώσεων προς το Δηµόσιο. Στην επιστολή τους οι εκπρόσωποι του ΕΒΕΑ σηµειώνουν ότι «αν δεν υπάρξει ρύθµιση του ζητήµατος, τότε είναι βέβαιο ότι αρχικά θα αυξηθούν οι στρατιές των ανέργων και στη συνέχεια τα λουκέτα». Επιχειρήσεις µε ευπαθή προϊόντα (ιχθυοτροφεία, κτηνοτροφικές µονάδες κ.λπ.), όπως έλεγαν οι επιχειρηµατίες, βρίσκονται µια ανάσα από την ολοκληρωτική καταστροφή. Σε περιοχές της Μακεδονίας, της Πελοποννήσου, της Κρήτης, αλλά και των Κυκλάδων σηµαντικές ήταν οι ελλείψεις σε φάρµακα και βασικά καταναλωτικά είδη.
ΝΕΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου