Τα κινεζικά σχέδια για την δημιουργία διαμετακομιστικού κέντρου στον Πειραιά μέσω του οποίου
κινεζικά προϊόντα θα μεταφέρονται στην Ευρώπη προκαλούν πονοκέφαλο στις τουρκικές εξαγωγικές εταιρίες. Ο μεγάλος ανταγωνισμός από την Ασία, ο οποίος με βάση τον Πειραιά βρίσκεται πλέον σε απόσταση αναπνοής από την Τουρκία, δεν ανησυχεί μόνον τις επιχειρήσεις λογιστικής υποστήριξης στο Βόσπορο, αλλά και την βιομηχανία υφασμάτων και ρουχισμού. Περίπου το 50% των ευρωπαϊκών εισαγωγών σε υφαντουργικά προϊόντα προέρχονται από την Κίνα και το 8% από την Τουρκία. Η τουρκική υφαντουργική βιομηχανία αισθάνεται ότι απειλείται από το ενδεχόμενο κινεζικές εταιρίες να πραγματοποιούν στον Πειραιά ή κάπου κοντά στο λιμάνι την ραφή ειδών ρουχισμού. Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Υφαντουργίας της Κων/πολης Χικμέτ Τανριβέρντι είπε στο μικρόφωνο της Deutsche Welle: «Δημιουργείται πρόβλημα για εμάς όταν ένα κράτος αποφασίζει να προωθήσει την μαζική εισαγωγή προϊόντων. Αν για παράδειγμα σχεδόν έτοιμος ρουχισμός μεταφέρεται εκεί, πληρώνει χαμηλούς φόρους εισαγωγής και μετά ράβεται με μερικές απλές κινήσεις τότε μας δημιουργεί μεγάλο πρόβλημα. Είναι επίσης πρόβλημα αν αλλαχθεί η ετικέτα του Made-in».Μειώνεται η σημασία της Τουρκίας
Πονοκεφάλους προκαλεί η εμπορική εκμετάλλευση του Πειραιά στην ΤουρκίαΑνήσυχος για τις εξελίξεις στον Πειραιά, είναι και ο Σελτζούκ Τσολάκογλου, ειδικός σε κινεζικά ζητήματα: «Για την Τουρκία αποτελούσε πλεονέκτημα ότι ήταν σε θέση να παράγει γρήγορα μικρές ποσότητες. Το γεγονός ότι τώρα η χώρα μας χάνει το πλεονέκτημα της εγγύτητας στην Ευρώπη με την εκμετάλλευση του Πειραιά από τους Κινέζους, είναι για μας λόγος μεγάλης ανησυχίας».
Ο Σελτζούκ Τσολάκογλου εκφράζει φόβους ότι οι Κινέζοι απλά θα αποθηκεύουν τα προϊόντα τους στον Πειραιά και όταν υπάρχει ζήτηση θα την καλύπτουν εύκολα. Και μάλιστα πιο γρήγορα από ότι μπορούν οι Τούρκοι. Επισημαίνει όμως και ένα στρατηγικό μειονέκτημα της χώρας του. Διότι η Τουρκία είχε εδώ και καιρό προτείνει στην Κίνα τη δημιουργία διαμετακομιστικού κέντρου:«Για τους Κινέζους η τουρκική πρόταση θα έπρεπε να είχε ένα συγκριτικό πλεονέκτημα. Να υπήρχε για παράδειγμα μια εναλλακτική θαλάσσια δίοδος από την οποία τα κινεζικά προϊόντα να περνούσαν μέσω Τουρκίας στις αγορές της Ευρώπης, της βόρειας Αφρικής, τις ρωσικές και στην Εγγύς Ανατολή».
Με άλλα λόγια ο Τούρκος ειδικός εκφράζει την απογοήτευσή του διότι η εμπορική συμφωνία για την εκμετάλλευση του Πειραιά μειώνει τη σημασία της Τουρκίας ως ενδιάμεσο σταθμό των κινεζικών προϊόντωνwww.dw-world.de
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου