«Μαχαίρι» στις δαπάνες για διασκέδαση και ένδυση βάζουν λόγω οικονομικής δυσπραγίας οκτώ στους δέκα Eλληνες, ενώ έξι στους δέκα στρέφονται σε φθηνότερες καταναλωτικές μάρκες και ξοδεύουν μόνο για τα απολύτως αναγκαία.
Η τελευταία μέτρηση της Nielsen για την παγκόσμια Καταναλωτική Εμπιστοσύνη, που διεξήχθη 3-21Σεπτεμβρίου, καταδεικνύει ακόμη ότι δεν περισσεύουν καθόλου χρήματα σε έναν στους τέσσερις πολίτες, ενώ τη μεγαλύτερη ανησυχία αποτελεί για το 40% (υψηλότερο ποσοστό στην Ευρώπη) η Οικονομία.
Η Ελλάδα παραμένει στις τελευταίες θέσεις της παγκόσμιας καταναλωτικής εμπιστοσύνης με μόνο 57 μονάδες, όταν ο μέσος όρος είναι 90, μια και το 88% των Ελλήνων θεωρεί πως η χώρα βρίσκεται σε οικονομική ύφεση και το 71% πως δεν υπάρχει δυνατότητα εξόδου από την κρίση στο επόμενο διάστημα των 12 μηνών.
ΑνησυχίεςΜετά την Οικονομία, οι αμέσως επόμενες ανησυχίες αφορούν στην εργασιακή ασφάλεια (34%), στην αύξηση των λογαριασμών των ΔΕΚΟ (21%), στα χρέη που οφείλουν τα ελληνικά νοικοκυριά (18%), στις αδυναμίες που παρουσιάζει το Εθνικό Σύστημα Υγείας (15%).
Ολα αυτά τα ζητήματα που προβληματίζουν τους Ελληνες καταναλωτές, ουσιαστικά σκιαγραφούν το κλίμα ανασφάλειας στο οποίο βρίσκεται αυτή την περίοδο η χώρα μας. Επιπλέον, στην Ελλάδα τα συνεχώς αυξανόμενα ποσοστά ανεργίας αντικαθρεφτίζονται στην ανασφάλεια των πολιτών για το εργασιακό τους μέλλον, καθώς μόλις ένας στους δέκα θεωρεί πως οι εργασιακές προοπτικές θα είναι καλές το επόμενο 12μηνο. Το ποσοστό αυτό είναι το χαμηλότερο που έχει σημειωθεί στην Ελλάδα στις μετρήσεις της Nielsen.
Οι τομείς που φαίνεται να πλήττονται περισσότερο στη χώρα μας από την οικονομική κρίση είναι η διασκέδαση εκτός σπιτιού και η αγορά ρούχων, καθώς ένα συντριπτικό ποσοστό Ελλήνων δηλώνει πως θα περιορίσει τα σχετικά του έξοδα (82% και 75% αντίστοιχα).
Επιπλέον, ένα σημαντικό ποσοστό εξακολουθεί να επιλέγει φθηνότερες καταναλωτικές μάρκες για να αντεπεξέλθει στην κρίση (58%), επηρεάζοντας πλέον σε βάθος τον κλάδο των εταιρειών και των λιανέμπορων.ΕΘΝΟΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου