Η τροπολογία θα κατατεθεί στη Βουλή αρχές του νέου έτους. Σήµερα η νοµοθεσία προβλέπει πρόστιµο 2% επί του τζίρου της επιχείρησης ότανδιαπιστωθεί ότι ο πρατηριούχος κλέβει, ανεξάρτητα από το ποσοστό στο οποίο ανέρχεται η ζηµία για τον καταναλωτή.
Με την τροπολογία πουπροωθεί το υπουργείο, το πρόστιµο για τονπαραβάτη θα είναι το διπλάσιο του ποσοστού που κλέβει. ∆ηλαδή, αν η κλοπή του παραδοτέου καυσίµου είναι 5%, το πρόστιµο θα ανέρχεται στο 10% του τζίρου. Επίσης, δεν θα χρειάζεται ο παραβάτης να συλληφθεί επ’ αυτοφώρω όπως ορίζει σήµερα ο νόµος, αλλά θα αρκεί να βρεθεί παράνοµος µηχανισµός παραποίησης στοιχείων στην αντλία ή να εντοπιστεί παραβίαση της αντλίας για να προχωρήσουν οι ελεγκτές στη δίωξη και την αφαίρεση της άδειας.
Με το νέο πλαίσιο, αρκεί η πρώτη φορά που θα συλληφθεί ο πρατηριούχος για να επιβληθεί πρόστιµο, να ξεκινήσει η διαδικασία αφαίρεσης της άδειας και να ασκη θεί ποινική δίωξη για αδίκηµα που προβλέπει έως 5 χρόνια φυλάκιση.
Οι ελεγκτές εκσυγχρονίζονται
Ο υφυπουργός Περιφερειακής Ανάπτυξης Ντίνος Ρόβλιας σηµείωσεότι ζητήθηκε η συµβολή του Πολυτεχνείου για να εντοπιστεί πώς δουλεύει το σύστηµα παραποίησης στοιχείων καθώς και η συνδροµή του Σώµατος ∆ίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήµατος. Μάλιστα, όπως είπε ο γενικός γραµµατέας Εµπορίου Στέφανος Κοµνηνός, σύντοµα οι ελεγκτέςτου υπουργείου θα εφοδιαστούν µε ειδικό µηχανισµό, ο οποίος εντοπίζει τα ραδιοκύµατα που εκπέµπονται από το συγκεκριµένο σύστηµα. Ανέφερε επίσης ότι τα κυκλώµατα δρουν µε µαφιόζικες πρακτικές τονίζοντας ότι οι υπάλληλοι του υπουργείου έχουν δεχθεί απειλές. Ο κ. Ρόβλιας ξεκαθάρισε ότι η κυβέρνηση θα συνεχίσει τους ελέγχους, ενώ έχει αρχίσει και η εγκατάσταση του συστήµατος εισροών - εκροών στα πρατήρια. Ηδη το σύστηµα έχει εγκατασταθεί σε περίπου 2.000 πρατήρια και γίνονται προσπάθειες να βρεθούν πόροι ώστε να χρηµατοδοτηθεί µέρος ή το σύνολο της επένδυσης, αλλά µόνο για τα ανεξάρτητα πρατήρια.
Επίσης αναφέρθηκε στις τιµές των καυσίµων, που παρουσιάζουν σηµαντικές αυξήσεις το τελευταίο διάστηµα. Η άνοδος, είπε, οφείλεται στη διεθνή συγκυρία αλλά και στην ισοτιµία ευρώ - δολαρίου και σηµείωσε ότι αν και αυτόέχει επιφέρει αύξηση το τελευταίο τρίµηνο στη διυλιστηριακή τιµή 10 λεπτά του ευρώ, η λιανική τιµή έχει αυξηθεί 7,2 λεπτάκαθώς τα πρατήρια έχουν απορροφήσει µέρος της αύξησης. Μάλιστα ξεκαθάρισε ότι δεν συντρέχει προς το παρόν λόγος επιβολής πλαφόν. Ειδικά για την κατάσταση που διαµορφώνεται στην Κρήτη, δήλωσε ότι το υπουργείο περιµένει το νέο πόρισµα της Επιτροπής που διερευνά τις συνθήκες της συγκεκριµένης αγοράς.
Εµφύλιος βενζινοπωλών
Σεσυνδικαλιστικόεµφύλιοµεταξύ τωνπρατηριούχωνεξελίσσεταιη υπόθεση µε τις πειραγµένες αντλίες. Η Πανελλήνια Οµοσπονδία Πρατηριούχων - Εµπόρων Καυσίµων (ΠΟΠΕΚ) πουκατήγγειλε προχθέςτα φαινόµενα κλοπής των καταναλωτώνστηναντλία, ζήτησε περισσότερους ελέγχους.Χθες η Οµοσπονδία Βενζινοπωλών Ελλάδος (ΟΒΕ) τάχθηκε επίσης υπέρ των ελέγχων, άφησε όµως αιχµές ότι η παρέµβαση της ΠΟΠΕΚ είχε στόχο να µην εγκατασταθούντα συστήµατα ελέγχου εισροών - εκροών. Σε νεώτερη ανακοίνωση, η ΠΟΠΕΚ αναφέρε ότι είναι υπέρ της εγκατάστασης των συστηµάτων ελέγχου εισροών - εκροών σε όλα τα στάδια διακίνησης και χαρακτήρισε «κυνήγι µαγισσών» όσα της καταλογίζει η ΟΒΕ.
ΘΑ ΑΡΚΕΙ
να βρεθεί παράνοµος µηχανισµός στην αντλία για να προχωρήσουν οι ελεγκτές στη δίωξη και την αφαίρεση της άδειας
Προς τα φθηνά πρατήρια δείχνουν οι βενζινοπώλες
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Γιώργος Φιντικάκης
ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕς ότι µεταξύ όσων επιδίδονται στη χρήση παράνοµων µηχανισµών στις αντλίες των πρατηρίων είναι και κάποιοι που πουλούν βενζίνη σε αδικαιολόγητα χαµηλές τιµές, οι οποίες δεν καθιστούν τα πρατήριά τους βιώσιµα, µεταφέρουν οι εκπρόσωποι των βενζινοπωλών.
«Σήµερα υπάρχουν στην Αθήνα βενζινάδικα που πουλούν σχεδόν στην τιµή διυλιστηρίου, δηλαδή κάτω από 1,5 ευρώ το λίτρο. Πώς µπορεί κάποιος να πουλάει προς 1,49 ή 1,498 ή προς 1,50 ευρώ; ∆εν βγαίνει, δεν µπορεί», ανέφερε χθες µιλώντας στον Βήµα FM ο γενικός γραµµατέας της Πανελλήνιας Οµοσπονδίας Πρατηριούχων Εµπόρων Καυσίµων (ΠΟΠΕΚ) Βαγγέλης Κώτσος.
Αυτόδεν σηµαίνει φυσικά πως όσοι πρατηριούχοι πουλούν φθηνά στην αντλία κλέβουν κιόλας, όπως διευκρίνισε χθες ο γ.γ. Εµπορίου Σ. Κοµνηνός. «Εχουµε πιάσει πρατήρια µε πειραγµένες αντλίες που πωλούν σε πολύ υψηλές τιµές», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Πούλαγε στο κόστος
Ανθρωπος του χώρου, ωστόσο, περιγράφει την περίπτωση πρατηριούχου που συνελήφθη µε πειραγµένη αντλία και πωλούσε την απλή αµόλυβδη προς 1,49 ευρώ. «Οταν όµως», σύµφωνα µε τον συνοµιλητή µας, «η τιµή διυλιστηρίου είναι 1,192 ευρώ το λίτρο, συνυπολογίζοντας ένα µίνιµουµ κέρδος ενός λεπτού για την προµηθεύτρια εταιρεία, ένα µίνιµουµ µεταφορικό κόστος επίσης ενός λεπτού, την εισφορά του πρατηριούχου στο Ταµείο Βενζινοπωλών (0,495%) και προσθέτοντας σε όλα αυτά τον ΦΠΑ 23%, προκύπτει ένα κόστος αγοράς για τον συγκεκριµένο βενζινοπώλη στα 1,494 ευρώ/λίτρο. Το κόστος του, δηλαδή, ήταν περίπου όσο και η τιµή αντλίας του», λέει µε νόηµα ο συνοµιλητής µας.
ΠΗΓΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου