ΠΛΗΘΟΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΩΝ κατέθεσε η Κεντρική Ενωση ∆ήµων επί του νοµοσχεδίου για τη βιοποικιλότητα του υπουργείου Περιβάλλοντος, όπωςπροκύπτει από τη χθεσινή οµόφωνη απόφαση της Ενωσης των δήµων (ΚΕ∆ΚΕ). Σύµφωνα µε την ΚΕ∆ΚΕ υπάρχουν περιοχές Natura σε 263 από τους 325 δήµους, ενώ σε ορισµένους φτάνουν ακόµη και το 100% της έκτασής τους Μουρεσίου. Οι προστατευόµενες περιοχές καταλαµβάνουν σηµαντι κό τµήµα της συνολικής έκτασης και µεγάλων δήµων. Για παράδειγµα ο ∆ήµος Ιωαννίνων αποτελείται κατά 70,26% από περιοχές Natura. Σε πρώτη φάση, οι δήµοι ζητούν να εξετάζεται κατά περίπτωση το όριο αρτιότητας οικοπέδων στα οποία θα επιτρέπεται η οικοδόµηση. «Μια γενική µεταβολή, ισοπεδωτική και άµεση, καµία φιλοπεριβαλλοντική πολιτική δεν εξυπηρετεί ενώ δηµιουργεί τεράστια προβλήµατα» υποστηρίζεται και αναφέρεται πως σε κάποια περιοχή µπορεί η αρτιότητα να είναι τα 4 στρέµµατα και σε άλλη (όπως έγινε και στην περίπτωση της Λάρισας) να καθορίζονται τα 20 στρέµµατα για αρτιότητα.
Παράλληλα, οι δήµοι ζητούν να τηρηθεί το χρονοδιάγραµµα που ορίζει το νοµοσχέδιο, καθώς και να απλοποιηθούν και να επισπευστούν οι διαδικασίες για την κατάρτιση γενικών πολεοδοµικών σχεδίων σε όλους τους δήµους και µε προτεραιότητασε εκείνους που έχουν περιοχές Natura. Η διαδικασία αυτή είναι απαραίτητη προκειµένου – όπως αναφέρεται – να µην υπάρχει έλλειµµα και διαφορετικό καθεστώς αντιµετώπισης οικισµών ή περιοχών. Ως παράδειγµα επισηµαίνεται η περίπτωση της λίµνης Κερκίνης γύρω από την οποία είχαν µέτωπο τέσσερις καποδιστριακοί δήµοι, αλλά µόνον ένας διέθετε γενικό πολεοδοµικό σχέδιο και άρα πολεοδοµικούς κανόνες και µέτρα προστασίας.ΝΕΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου