Του ΓΙΩΡΓΟΥ ΦΡΑΓΚΟΥ
Στο προσκήνιο επανέρχεται κατ’ απαίτηση της τρόικας, που ζητεί πιστή εφαρμογή των όρων του μνημονίου, το θέμα της νομιμοποίησης των περίπου 800.000 αυθαίρετων κτισμάτων που υπάρχουν σε όλη τη χώρα, εκ των οποίων τα 400.000 μόνο στην Αθήνα.
Η δέσμευση που έχουμε αναλάβει για την είσπραξη 1,5 δισ. ευρώ ώς το τέλος του 2013 από τη χορήγηση κινήτρων για τη ρύθμιση των παραβάσεων χρήσης γης, δεν αφήνει κανένα περιθώριο μη συμμόρφωσης στην κυβέρνηση.
Ιδιαίτερα όταν στο μνημόνιο προβλέπεται η είσπραξη 500 εκατ. ευρώ από τη συγκεκριμένη πηγή, εντός του 2011.
Σε πρώτη φάση θα επιδιωχθεί να εισρεύσει «ζεστό χρήμα» στο κρατικό ταμείο από τα βεβαιωμένα ανείσπρακτα πρόστιμα, ενώ δεν αποκλείεται να υπάρξει ρύθμιση για την εξόφλησή τους από τους αυθαίρετους κατόχους των ακινήτων.
Η διαδικασία που θα ακολουθηθεί θα είναι αντίστοιχη με αυτή της «τακτοποίησης» των ημιυπαίθριων χώρων. Παράλληλα, στο πλαίσιο της επίτευξης των δημοσιονομικών στόχων και πιέσεων για περισσότερα έσοδα εξετάζεται ο αποχαρακτηρισμός δασικών εκτάσεων, κυρίως εκείνων που διεκδικούνται από ιδιώτες.
Οι τελευταίοι που ξεπερνούν τους 100.000 θα κληθούν να προσφέρουν τον οβολό τους για να γίνουν νόμιμοι ιδιοκτήτες δασικής έκτασης.
Για την εκπλήρωση του σκοπού αυτού η κυβέρνηση αποδυναμώνει μέχρι πλήρους κατάργησης τις δασικές υπηρεσίες, οι οποίες είναι οι μόνες που μπορούν ουσιαστικά ν’ αντισταθούν στις προθέσεις της και περιπλέκοντας μέχρι αδιεξόδου τους δασικούς χάρτες.
Με το άρθρο 13 παρ. 1 και 2 του νόμου 3889/2010 αρμόδιος για να κρίνει το δασικό ή μη χαρακτήρα μιας έκτασης είναι πλέον ο περιφερειάρχης και τα ιδιωτικά μελετητικά γραφεία που θα κάνουν και τη σχετική εισήγηση και όχι όπως πριν ο οικείος δασάρχης.
Επίσης, όπως καταγγέλλει η Ομάδα Κοινωνικής Εγρήγορσης (ΟΚΕ), για τον προσδιορισμό των δασικών περιοχών λαμβάνονται στοιχεία μόνο από αεροφωτογραφίες του 1945 ή του 1960 και αγνοούνται πλήρως παλαιότερες χαρτογραφήσεις, αυτοψίες, εκθέσεις.
Με τον τρόπο αυτό, όμως, σύμφωνα με την ΟΚΕ, εξαιρούνται της χαρτογράφησης οι χορτολιβαδικές, φρυγανώδεις και βραχώδεις εκτάσεις στις ορεινές, ημιορεινές και νησιωτικές περιοχές, που είτε παρεμβάλλονται ενδιάμεσα στα δάση και τις δασικές εκτάσεις είτε βρίσκονται μακριά από δασοσκεπείς περιοχές.
Πρόκειται για εκτάσεις που προστατεύονται ανέκαθεν από τις δασικές υπηρεσίες, διαχειριστικά και ιδιοκτησιακά, σαν εθνικοί ή ιδιωτικοί βοσκότοποι και θεωρούνταν περιοχές όπου επεκτείνονταν φυσικά τα δασικά οικοσυστήματα.
ΑΝΤΙΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΕΣ
Αλλά και κορυφαίοι δασολόγοι, όπως ο πρώην γενικός διευθυντής δασών και φυσικού περιβάλλοντος Λευτέρης Φραγκιουδάκης, θεωρεί ότι βασικές διατάξεις του ν. 3889/10 είναι προδήλως αντισυνταγματικές.
Όπως το άρθρο 20 που έρχεται σε ευθεία αντίθεση με το άρθρο 24 του Συντάγματος, καθώς κρίνει ως μη δασικές τις εκτάσεις που έχουν δασωθεί από την έναρξη εφαρμογής του νόμου 998/1979 μέχρι την κύρωση των δασικών χαρτών.
Το ίδιο συμβαίνει και με τα άρθρα 23 και 24 με τα οποία επιδιώκεται να μην εμφανιστεί στους δασικούς χάρτες η μεγάλη καταπάτηση δημοσίων δασικών εκτάσεων που παράνομα έχουν δομηθεί.
Προκειμένου δε να προχωρήσουν χωρίς πολλές αντιδράσεις οι διαδικασίες αποχαρακτηρισμού στις επιτροπές επίλυσης δασικών αμφισβητήσεων αντικαταστάθηκε ο δικαστικός λειτουργός με ιδιώτη δικηγόρο ή μέλος του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, ενώ παραμένει ως μέλος του ο γεωπόνος που δεν ξέρει να διαβάσει δασικούς χάρτες όπως ο δασολόγος.
Με τον τρόπο αυτό έχουν ήδη αποχαρακτηριστεί πάνω από 300 χιλιάδες στρέμματα δάσους σε όλη τη χώρα.
Την προσπάθεια για σταδιακή κατάργηση της δασικής υπηρεσίας μέσω της μεταφοράς των δασαρχείων στις περιφέρειες και των δασοτεχνικών έργων στους δήμους την είχε πρώτος επισημαίνει ο πρώην διευθυντής Προστασίας σασών Γιώργος Ντούρος που τώρα δεν βρίσκεται στη ζωή. Δεν είναι δυνατόν, είχε πει, προϊσταμένη αρχή των δασαρχείων να είναι ουσιαστικά το υπουργείο Εσωτερικών και όχι το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και η Γενική Γραμματεία Δασών!ΠΗΓΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου