Blogger


''Σε μερικούς ανθρώπους έρχεται μια μέρα που πρέπει το μεγάλο ΝΑΙ η το μεγάλο ΟΧΙ να πούνε''
Καβάφης


«Όταν μου πειράξουν την πατρίδα και τη θρησκεία μου, θα μιλήσω, θα’ νεργήσω κι’ ό,τι θέλουν ας μου κάνουν»
(Μακρυγιάννης)


9 Φεβ 2011

Διπλή μείωση στις τιμές των ΙΧ

Αρκετές εταιρείες έχουν ήδη προβεί σε ένα πρόγραμμα ιδιωτικής... 
απόσυρσης


Σημαντικές μειώσεις των τιμών των ΙΧ αυτοκινήτων επιφέρει το πρόγραμμα απόσυρσης και μείωσης της φορολόγησης που ανακοινώθηκε έστω και καθυστερημένα. Η παγωμένη αγορά αυτοκινήτου αναμένεται να πάρει... εμπρός για τα καλά, καθώς από τα τέλη του 2010 πολλοί ήταν εκείνοι που είχαν αναβάλει την αγορά ενός ΙΧ, προκειμένου να επωφεληθούν των μειώσεων των τιμών.Σύμφωνα με τους επίσημους τιμοκαταλόγους των εισαγωγικών εταιρειών, τα οφέλη στον υποψήφιο αγοραστή για ένα μικρό αυτοκίνητο πόλης ξεκινούν από τα 960 ευρώ και για ένα μικρομεσαίο οικογενειακό κυμαίνονται μεταξύ των 2.000 και 4.000 ευρώ.Τι προβλέπεται

Το πρόγραμμα απόσυρσης πολύ συνοπτικά προβλέπει τη μείωση των τελών ταξινόμησης από 50-100% στα καινούργια ΙΧ, υπό την προϋπόθεση της απόσυρσης αυτοκινήτου ηλικίας 12 ετών και πλέον (πρώτη άδεια κυκλοφορίας έως 31/12/1998), όπως και την αύξηση των εργοστασιακών αξιών των αυτοκινήτων που υπόκεινται σε φόρο πολυτελείας και θα έχει ισχύ έως 31 Δεκεμβρίου 2011. Ειδικότερα:

Διπλή μείωση στις τιμές των ΙΧ
  • Μείωση του τέλους ταξινόμησης κατά 100% για αυτοκίνητα με κυβισμό μέχρι 900 κ.εκ., εφόσον η φορολογητέα αξία τους δεν ξεπερνά τα 6.000 ευρώ.
  • Μείωση του τέλους ταξινόμησης 100% για αυτοκίνητα από 901 μέχρι και 1.400 κ.εκ. και φορολογητέας αξίας έως 8.000 ευρώ.
  • Μείωση του τέλους ταξινόμησης κατά 65% (στο 8,5%) για αυτοκίνητα με κινητήρα από 1.401 έως 1.600 κ. εκ. και για φορολογητέα αξία μέχρι και 11.000 ευρώ.
  • Μείωση του τέλους ταξινόμησης κατά 50% (στο 20%) για αυτοκίνητα με κινητήρα από 1.601 μέχρι και 2.000 κ.εκ. και για φορολογητέα αξία μέχρι και 14.000 ευρώ.
Σημειώνεται ότι στην περίπτωση που η φορολογητέα αξία ενός ΙΧ είναι μεγαλύτερη των προαναφερθέντων ποσών, για το επιπλέον ποσό θα εισπράττεται ο προβλεπόμενος συντελεστής τέλους ταξινόμησης στο ακέραιο.
Προϋπόθεση για τη μείωση των τελών ταξινόμησης είναι η απόσυρση αυτοκινήτου παλαιάς τεχνολογίας, για το οποίο έχει εκδοθεί άδεια κυκλοφορίας στην Ελλάδα μέχρι 31/12/1998 και έχουν καταβληθεί τα τέλη κυκλοφορίας του έτους εντός του οποίου γίνεται η διαγραφή, όπως και τυχόν οφειλές τελών προηγούμενων ετών.
Οι εργοστασιακές τιμές στις οποίες στο εξής επιβάλλεται φόρος πολυτελείας αυξάνονται για τα καινούργια αυτοκίνητα. Ειδικότερα, για εργοστασιακή αξία έως τα 20.000 ευρώ δεν θα επιβάλλεται κανένας φόρος πολυτελείας.
Με συντελεστή 10% θα επιβαρύνεται ένα ΙΧ εργοστασιακής αξίας από 20.000 έως 22.000 ευρώ (σήμερα 10% για αξία από 15.000 έως 20.000 ευρώ), με 30% για εργοστασιακή αξία μεταξύ 22.000 και 28.000 (από 20.000 έως 28.000 ευρώ), ενώ στην τρίτη κατηγορία, εργοστασιακής αξίας άνω των 28.000 ευρώ, δεν έχει υπάρξει καμία αλλαγή και θα επιβάλλεται φόρος πολυτελείας 40%.
Στα μεταχειρισμένα ΙΧ φόρος πολυτελείας της τάξης του 10% θα επιβάλλεται σε τιμή χονδρικής από 16.000 έως 17.000 ευρώ (από 11.000 έως 14.000 που ίσχυε) και 30% για αξία χονδρικής από 17.000 έως 19.000 ευρώ (από 14.000 έως 19.000 ευρώ), ενώ δεν υπάρχει αλλαγή σε τιμές άνω των 19.000 ευρώ, όπου ο συντελεστή 40% εξακολουθεί να υφίσταται.
ΠΟΙΑ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΘΑ ΑΚΟΛΟΥΘΗΘΕΙ
Μέχρι τις 21 Φεβρουαρίου μπαίνει σε ισχύ η απόσυρση
Εντός της εβδομάδας υπογράφεται και εκδίδεται η κοινή υπουργική απόφαση για την απόσυρση των αυτοκινήτων, που θα τεθεί σε ισχύ το αργότερο εντός δεκαημέρου, δηλαδή μέχρι 21 Φεβρουαρίου.
Σύμφωνα με τον υφυπουργό Οικονομικών, Δημήτρη Κουσελά, η κοινή υπουργική απόφαση περιλαμβάνει τη διαδικασία που κάθε πολίτης θα ακολουθεί για να αποσύρει το αυτοκίνητο.
Η διαδικασία αυτή περιλαμβάνει την υποχρέωση όσων αποσύρουν να περνούν από πιστοποιημένες εταιρείες αποσύρσεων, το υπουργείο Μεταφορών, τις εφορίες και το τελωνείο. Με το πιστοποιητικό απόσυρσης που θα πάρουν και θα το προσκομίσουν στην εφορία θα προχωρούν σε μείωση ή μηδενισμό του τέλους ταξινόμησης.
Τα αποσυρόμενα οχήματα πρέπει να είναι ηλικίας 12 ετών και παλαιότερα ?ε άδεια κυκλοφορίας έως τις 31 Δεκεμβρίου 1998, ενώ θα πρέπει να έχουν πληρωθεί τα τέλη κυκλοφορίας. Για την απόσυρση δίνεται ως κίνητρο η απαλλαγή από τα τέλη ταξινόμησης σε ποσοστό από 50% έως 100% ανάλογα ?ε τον κυβισμό του κινητήρα του νέου αυτοκινήτου και ?ε την προϋπόθεση ότι πληρούνται οι προδιαγραφές εκπομπής ρύπων Euro 5.
Τα καινούργια επιβατικά ΙΧ μέχρι και 2.000 κ.ε. που αγοράζονται σε αντικατάσταση παλιών ΙΧ, τα οποία αποσύρονται, απαλλάσσονται από το τέλος ταξινόμησης, ως εξής:
  • Μέχρι 900 κ. ε. η απαλλαγή ισχύει 100% για φορολογητέα αξία μέχρι 6.000 ευρώ.
  • Από 901 μέχρι 1.400 απαλλαγή 100% για φορολογητέα αξία μέχρι 8.000 ευρώ.
  • Από 1.401 μέχρι 1.600 απαλλάσσονται από το 65% του τέλους και για φορολογητέα αξία μέχρι 11.000 ευρώ.
  • Από 1.601 μέχρι 2.000, απαλλάσσονται από 50% του τέλους και για φορολογητέα αξία μέχρι 14.000 ευρώ.
Φορολογητέα αξία είναι η εργοστασιακή τιμή του αυτοκινήτου συν τα έξοδα ασφάλισης και μεταφοράς του αυτοκινήτου στη χώρα.

Τα... παράλογα της απόσυρσης
Εκτός τα δεκαετή ΙΧ
Το πρώτο από τα παράλογα έχει να κάνει με την ηλικία των προς απόσυρση αυτοκινήτων που ορίζεται να ξεκινά από τα 12 έτη, την ώρα που θα μπορούσε κάλλιστα να περιλαμβάνει και αυτοκίνητα 10ετίας, για να μην πούμε και νεότερα.
Με περιβαλλοντικά κριτήρια, ουδόλως «καθαρότερο» είναι ένα αυτοκίνητο 10 ετών από ένα αντίστοιχο 12, αμφότερα ρυπαίνουν το ίδιο, αμφότερα είναι 99% σίγουρο ότι έχουν «ληγμένο» καταλύτη και ελλειπή συντήρηση. Ωστόσο η κυβέρνηση αποφάσισε να βάλει τον πήχη στα 12 χρόνια...
Το δεύτερο έχει να κάνει με τη διάταξη εκείνη που ορίζει ότι έστω και αν έχεις αποσύρει από την κυκλοφορία το «σαπάκι» το 2010, καταθέτοντας τις πινακίδες, αν θέλεις να υπαχθείς στο μέτρο της απόσυρσης πρέπει να ξαναπάρεις τις πινακίδες και βέβαια να πληρώσεις τα τέλη κυκλοφορίας του 2011. Ετσι, όμως, σε πάρα πολλές περιπτώσεις το τελικό οικονομικό όφελος συρρικνώνεται κατά πολύ, καθιστώντας στο τέλος την όλη διαδικασία έως και ασύμφορη.
Την ίδια στιγμή ορίζεται πως το προς απόσυρση όχημα πρέπει να κινείται με «ίδιες δυνάμεις» για να αποσυρθεί, αποκλείοντας έτσι για παράδειγμα κάποιον που έχει ένα παλιό τρακαρισμένο αυτοκίνητο (με πινακίδες και πληρωμένα τέλη κυκλοφορίας), αλλά αρκούντως... σαράβαλο ώστε να χρειάζεται γερανό.

ΦΟΡΟΣ ΠΟΛΥΤΕΛΕΙΑΣ
Κέρδος έως και 4.000 ευρώ
Σημαντικές μειώσεις από 960-4.000 ευρώ προκύπτουν στα μεσαία οικογενειακά ΙΧ αυτοκίνητα έπειτα από τη μείωση των τελών ταξινόμησης και την αύξηση των εργοστασιακών αξιών των αυτοκινήτων που υπόκεινται σε φόρο πολυτελείας!
Σύμφωνα με τα νέα δεδομένα, οι μειώσεις των τιμών των αυτοκινήτων που πληρούν τις πιο πάνω προδιαγραφές (εργοστασιακή αξία) υπολογίζονται κατά μέσο όρο στα 500 ευρώ για τα ΙΧ έως 900 κ.εκ., στα 960 ευρώ για τα ΙΧ με κυβισμό από 901-1.401 κ.εκ., στα 1.500 ευρώ για τα 1.401-1.600 κ.εκ. και τέλος, στα 2.000 ευρώ για τα 1.601-2.000 κ.εκ.
Επιπλέον, οφέλη αναμένεται να προκύψουν και από την αύξηση των εργοστασιακών αξιών των αυτοκινήτων που υπόκεινται σε φόρο πολυτελείας και αφορούν ΙΧ της πολυτελούς κατηγορίας άνω των 1.800 κ.εκ. και με εργοστασιακή αξία έως 22.000 ευρώ. Εκεί οι υποψήφιοι αγοραστές θα δουν τις τιμές να πέφτουν από 2.000 έως και 4.000 ευρώ.
Αν στα παραπάνω οφέλη από τις μειώσεις φόρων προστεθούν και οι επιπλέον προσφορές που ήδη έχουν ανακοινώσει οι αντιπροσωπείες (συνήθως τα οφέλη της απόσυρσης ακόμη και σε αυτούς που δεν έχουν να αποσύρουν ΙΧ), τότε το περιβάλλον για τον υποψήφιο αγοραστή αυτοκινήτου είναι κάτι περισσότερο από ευνοϊκό.ΕΘΝΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...