Οι περιοχές της Ελλάδας όπου οι περισσότεροι υποψήφιοι έχουν χαµηλές επιδόσεις χωρίζονται σε διαφορετικές κατηγορίες: είναι είτε περιοχές µε χαµηλούς δείκτες ανάπτυξης, υψηλή ανεργία,χαµηλό κατά κεφαλήν εισόδηµα, όπως οι Νοµοί Ξάνθης και Ροδόπης, είτε περιοχές µέσα στο πολεοδοµικό συγκρότηµα της πρωτεύουσας µεέντονα στοιχεία οικονοµικής ύφεσης (π.χ.∆υτική Αττική, Πειραιάς). Επίσης, περιοχές κυρίως νησιωτικές µε υψηλό ποσοστό απασχολουµένων σε τουριστικές επιχειρήσεις, όπως Λευκάδα, Κέρκυρα, Ζακύνθος, Χαλκιδική, Ρέθυµνο, Ηράκλειο καιΚυκλάδες. Στον αντίποδα, υψηλότερες επιδόσεις εµφανίζουν µεταξύ άλλων η Χίος, η Θεσσαλία, η Λέσβος, Πιερία, η Φλώρινα. Το υπουργείοΠαιδείας, όπως υποσχέθηκε η αναπληρώτρια υπουργός Φώφη Γεννηµατά, θα επιχειρήσει να εξαλείψει τις ανισότητες οι οποίες, όπως είπε, πλήττουν την κοινωνική συνοχή. Τοξεκίνηµα θα γίνει µε τη δηµιουργία Ζωνών Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας σε Πλατεία Βάθη, Κάτω Πατήσια, Ταύρο, Αχαρνές, ενώ 300 τάξεις υποδοχής θα λειτουργήσουν µέσα στο επόµενο διάστηµα. «Η ανισότητα µπορεί να καταπολεµηθεί µόνο µε ανισότητα», τόνισε ο καθηγητής Κοινωνιολογίας και πρόεδρος της επιστηµονικής επιτροπής του ΚΑΝΕΠ Νίκος Μουζέλης, συµφωνώντας ότι οι επιπλέον πόροι πρέπει να κατευθυνθούν κυρίως προς τα πιο αδύναµα κοινωνικά στρώµατα.
Υψηλές επιδόσεις εµφανίζουν οι µαθητές από Χίο, Θεσσαλία και Λέσβο
14,71
δισ. ευρώ είναι η συνολική δαπάνη της Ελλάδας για την εκπαίδευση (δηµόσια 52,4%, ιδιωτική 35,2%, κοινοτική 12,5%) που αντιστοιχεί στο 6,15% του ΑΕΠ. Η ιδιωτική δαπάνη φτάνει τα 5,17 δισ. ευρώ
37.652µαθητές εγκατέλειψαν το σχολείο. Στο ∆ηµοτικό 3.408 µαθητές διέκοψαν αδικαιολόγητα, στο Γυµνάσιο 13.730, στο Λύκειο 5.182 και στα ΤΕΕ 15.332 ΝΕΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου