Blogger


''Σε μερικούς ανθρώπους έρχεται μια μέρα που πρέπει το μεγάλο ΝΑΙ η το μεγάλο ΟΧΙ να πούνε''
Καβάφης


«Όταν μου πειράξουν την πατρίδα και τη θρησκεία μου, θα μιλήσω, θα’ νεργήσω κι’ ό,τι θέλουν ας μου κάνουν»
(Μακρυγιάννης)


27 Απρ 2011

Ξεπέρασαν τους 30 οι νεκροί στους δρόμους


Θλιβερός ο απολογισμός νεκρών και τραυματιών και αυτό το Πάσχα σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα το Αρχηγείο της ΕΛ.ΑΣ. Συγκριτικά με την αντίστοιχη περσινή περίοδο τα τροχαία σημείωσαν μείωση, ωστόσο 30 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους, 53 τραυματίστηκαν σοβαρά και άλλοι 472 τραυματίστηκαν ελαφρά.
Συγκεκριμένα, από την Παρασκευή 15 Απριλίου -όπου αρχίζει η
έξοδος από τα μεγάλα αστικά κέντρα-, μέχρι και τη Δευτέρα του Πάσχα, που ολοκληρώθηκε το πρώτο μεγάλο κύμα της επιστροφής, σημειώθηκαν 27 τροχαία δυστυχήματα, έναντι 39 το 2010 (μείωση 30,8%), 47 σοβαρά, έναντι 48 το 2010 (μείωση 2,1%) και 358 ελαφρά, έναντι 365 πέρυσι (μείωση 1,9%). Αντίστοιχα τα θύματα ήταν 30 νεκροί έναντι 43 το 2010 (μείωση 30,2%), 53 βαριά τραυματίες έναντι 56 (μείωση 5,4%) και 472 ελαφρά τραυματίες έναντι 518 το 2010 (μείωση 8,9%). Πού σημειώθηκαν τα δυστυχήματα: Από τα θανατηφόρα δυστυχήματα μόνο τρία έγιναν στους σύγχρονους αυτοκινητοδρόμους, (δύο στην Εθνική Οδό Αθηνών-Θεσσαλονίκης και ένα στην Εγνατία Οδό), ενώ πέντε σημειώθηκαν σε κατοικημένες περιοχές, κυρίως νυχτερινές ώρες, και τα υπόλοιπα στο υπόλοιπο εθνικό και επαρχιακό οδικό δίκτυο.
Τα 17 από τα 27 θανατηφόρα δυστυχήματα αποδίδονται από την Τροχαία σε γενικότερα αίτια, που σχετίζονται με τον οδηγό (υπερβολική ταχύτητα, έλλειψη προσοχής και σύνεσης, είσοδο στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας, έλλειψη προσοχής από πεζούς) και μόνο ένα στην κατάσταση του δρόμου και τον καιρό.
Όσον αφορά την έξοδο, φέτος ήταν μειωμένη κατά 15% από την Αθήνα.
Από την Παρασκευή πριν από το Σάββατο του Λαζάρου έως και την Κυριακή του Πάσχα έφυγαν συνολικά από τα δύο εθνικά δίκτυα Αθηνών-Κορίνθου και Αθηνών-Λαμίας 927.000 αυτοκίνητα έναντι 1.090.300 το 2010. Αναλυτικότερα, το 2011 έφυγαν 441.736 αυτοκίνητα από την ΝΕΟΑΛ και 485.237 από τη ΝΕΟΑΚ, ενώ το 2010 έφυγαν 492.792 από τη ΝΕΟΑΛ και 597.495 από τη ΝΕΟΑΚ. Ελάχιστα μειωμένη (2,9%) ήταν, το ίδιο διάστημα, και η έξοδος από τη Θεσσαλονίκη (453.000 αυτοκίνητα έναντι 467.000 πέρυσι).
Για την ασφαλή μετακίνηση και την αποφυγή ταλαιπωρίας των οδηγών, η Τροχαία είχε λάβει έκτακτα μέτρα, για την υλοποίηση των οποίων διατέθηκαν συνολικά 22.475 αστυνομικοί (3.335 αξιωματικοί, 18.165 τροχονόμοι και 975 από άλλες υπηρεσίες), καθώς και 10.761 οχήματα (8.895 περιπολικά, 1.226 δίκυκλα, 165 γερανοί και 475 αυτοκίνητα με συμβατικές πινακίδες).

Στην κορυφή της μαύρης λίστας των τροχαίων ατυχημάτων στην Ευρώπη παραμένει η Ελλάδα, παρά τη μείωση των θυμάτων κατά το ήμισυ την τελευταία δεκαετία, με 1.281 νεκρούς το 2010, έναντι 2.037 το 2000 και ετήσιο οικονομικό κόστος 1,8 δισ. ευρώ για την ελληνική οικονομία.
Τα συγκεκριμένα στοιχεία βρίσκονται στην κορυφή της ατζέντας με την οποία θα παραστεί ο υφυπουργός Μεταφορών κ. Σπύρος Βούγιας, στη διήμερη Σύνοδο των υπουργών Μεταφορών της Ευρώπης, για την έναρξη της «Δεκαετίας Δράσεων για την Οδική Ασφάλεια (2011-2020)», η οποία ξεκινά σήμερα στο Βελιγράδι. Ο κ. Βούγιας θα παρουσιάσει τις πολιτικές της ελληνικής κυβέρνησης για το θέμα, η οικονομική διάσταση του οποίου θα αναλυθεί διεξοδικά κατά τη Σύνοδο, με δεδομένο το δυσθεώρητο κόστος και σε ευρώ, που έχουν τα οδικά ατυχήματα στα ευρωπαϊκά κράτη.ΑΔΕςΣΜΕΥΤΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...