Πάρτι εκατομμυρίων ευρώ στα αντισταθμιστικά οφέλη, προγράμματα που άλλαζαν αναιτιολόγητα, αλλά και πολλές εκκρεμότητες σε ό,τι αφορά «βασικά στοιχεία», που δεν έχουν παρασχεθεί από το υπουργείο Αμυνας, περιλαμβάνει η πορισματική αναφορά του ΣΔΟΕ για την προμήθεια των γερμανικών υποβρυχίων.
Οι ελεγκτές έχουν ζητήσει άνοιγμα λογαριασμών, ενώ επιφυλάσσονται να αποστείλουν συμπληρωματικά πορίσματα για την εμπλοκή εταιρειών, την ίδια ώρα που η Βουλή προτίθεται να ερευνήσει μέχρι και την περίοδο υπουργίας Β. Μεϊμαράκη.
Από τις παρατηρήσεις των ελεγκτών ξεχωρίζουν:
- Ο αρχικός πίνακας, που συμπεριλήφθηκε κατά την υπογραφή της σύμβασης αντισταθμιστικών ωφελημάτων, αναφέρει ότι το πρόγραμμα Νο1 «έχει ονομαστική αξία 38.152.773 ευρώ. Εν συνεχεία, μετά τις τροποποιήσεις, η ονομαστική αξία άλλαξε και διαμορφώθηκε στο ποσό των 57.635.125 ευρώ, χωρίς να αναγράφεται σε καμία επαρκής αιτιολογία».
- Ερώτημα είναι σε ποιον ανήκει ο εξοπλισμός των ναυπηγείων, που επένδυσαν οι Γερμανοί. Οπως διαπίστωσαν οι ελεγκτές, τα φορολογικά στοιχεία έχουν εκδοθεί προς τη γερμανική εταιρεία. «Τίθεται θέμα σε ποιον ανήκουν οι εγκαταστάσεις των υποβρυχίων, αφού τα τιμολόγια εκδόθηκαν προς την Ferrostaal AG», επισημαίνουν. «Ο τρόπος δικαιολόγησης του ποσού των 63.144.439,29 ευρώ ως πάγιος εξοπλισμός, χωρίς να μας προσκομιστεί κανένα φορολογικό στοιχείο ή οποιοδήποτε άλλο προβλεπόμενο έγγραφο (δηλαδή δωρεά κ.λπ.), δεν νομιμοποιεί την ως άνω ενέργεια». Προκύπτει επίσης διαφορά 23.094.458,75 ευρώ στην ονομαστική αξία.
- Για τροποποιήσεις της σύμβασης αντισταθμιστικών (13/2002) επισημαίνουν ότι η αναφερόμενη ονομαστική αξία 231.470.336 ευρώ «δεν συμφωνεί με αυτή που αναφέρεται στους πίνακες που έχουν αποσταλεί από το ΥΠΕΘΑ/ΓΔΕ (...). Δεν υπήρξε δυνατότητα να αιτιολογηθεί το ποσό και η διαφορά με τους τελικούς πίνακες είναι άνω των 150 εκατ. ευρώ».
- Μεταξύ των αντισταθμιστικών υπήρχε και πρόγραμμα «κατασκευής Fast-Ferries». Τα ΕΝΑΕ απάντησαν ότι δεν έχουν κατασκευάσει κανένα τέτοιο πλοίο.
- Για άλλα αντισταθμιστικά στην ΠΥΡΚΑΛ, «δεν έχουν αποσταλεί τα απαιτούμενα δικαιολογητικά και φορολογικά παραστατικά, που αφορούσαν την υλοποίηση και εξόφληση του έργου».
- Για τη συμμετοχή της Intracom σε αντισταθμιστικά οφέλη, διαπιστώνουν ότι στα στοιχεία που προκόμισε το ΥΠΕΘΑ/ΓΔΕ «δεν αναγράφεται πουθενά η εταιρεία να έχει αναλάβει έργα ή να συμμετάσχει σε προγράμματα αντισταθμιστικών, παρ' όλο που η αλληλογραφία επιβεβαιώνει το αντίθετο».
Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται για την ΜΙΕ ΕΛΛΑΣ ΕΠΕ, που εμφανίζεται να είχε κεντρικό ρόλο. Επειτα από έλεγχο στα γραφεία της βρέθηκαν και άλλες εταιρείες στην ίδια έδρα και με συμμετοχή των ίδιων προσώπων. Εχει ζητηθεί άνοιγμα λογαριασμών. «Από τα έγραφα-αλληλογραφία τα οποία είτε μας εστάλησαν από το ΥΠΕΘΑ/ΓΔΕ, είτε από τα ΕΝΑΕ, είτε ευρέθησαν σε εταιρείες που διενεργήθηκε έλεγχος (από το ΣΔΟΕ), οι οποίες ανέλαβαν και εκτέλεσαν έργα αντισταθμιστικών ωφελημάτων προκύπτει άμεση εμπλοκή των εταιρειών "ΜΙΕ" με τα Ελληνικά Ναυπηγεία, την HDW/ Ferrostaal και εκπροσώπων του υπουργείου Εθνικής Αμυνας».
- Για δύο πρόσωπα έχουν επεξεργαστεί στοιχεία τραπεζικών λογαριασμών. Ενός πλοιάρχου εν αποστρατεία και νομικής συμβούλου των ΕΝΑΕ. Ερευνούν τις καταθέσεις, αγορές ακινήτων και «πόθεν έσχες»
- Από τον Ιανουάριο το ΣΔΟΕ έχει ζητήσει από το ΥΠΕΘΑ σειρά εγγράφων, που χαρακτηρίζει ως «βασικά στοιχεία», τα οποία δεν είχαν φτάσει μέχρι τη σύνταξη της πορισματικής αναφοράς. Αφορούν τις επιτροπές έρευνας και σύνταξης των τεχνικών προδιαγραφών, διαγωνισμού, αξιολόγησης τεχνικών προδιαγραφών, αξιολόγησης οικονομικών δεδομένων, αξιολόγησης αντισταθμιστικών, παρακολούθησης προόδου εργασιών, παρακολούθησης καλής εκτέλεσης των προγραμμάτων αντισταθμιστικών.
- Ο Γ. Μίχας διαψεύδει ότι η αναφορά του ονόματός του στο πόρισμα του ΣΔΟΕ σχετίζεται με την προμήθεια των υποβρυχίων. «Δεν έχω την παραμικρή ανάμειξη», δήλωσε, σημειώνοντας ότι έχει αποχωρήσει από το δ.σ. των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά από το 1996. Στο πόρισμα αναφέρεται ότι «οι Γ. Μίχας και Στ. Μαρκάτος από 1/1/2007 έως 31/12/2010, ήταν νομάρχης και αντινομάρχης Πειραιά αντίστοιχα, πλην όμως πληρώνονταν από τα ΕΝΑΕ».
Ο κ. Μίχας διευκρίνισε ότι αφορά «την άδεια μετ' αποδοχών που είχα πάρει νομίμως από τα ναυπηγεία κατά το διάστημα της θητείας μου ως αιρετού νομάρχη Πειραιά. Εν παρόδω, σημειώνω ότι για λόγους προσωπικής ευαισθησίας τον Μάρτιο του 2010 ζήτησα τη διακοπή της».
* Εν τω μεταξύ, ο δρ Αλ. Αβατάγγελος διαψεύδει ότι υπάρχει απόφαση γερμανικού δικαστηρίου που να τον εμπλέκει και επαναλαμβάνει ότι δεν έχει καμία σχέση ή συναλλαγή η εταιρεία Dolmarton Associated Α.Ε. με το Ελληνικό Δημόσιο. Υποστηρίζει δε ότι το σύνολο των χρημάτων που έλαβε, στο πλαίσιο της συμβάσεώς της με την εταιρεία ΜΑΝ Ferrostaal, αποτελούσε αμοιβή συμφωνηθείσα με βάση την επιτυχή ολοκλήρωσή της.ENET
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου