Ενα πρόβλημα στη ροή του αέρα στον κινητήρα είναι όπως φαίνεται η αιτία της πτώσης του Μιράζ 2000 σε θαλάσσια περιοχή δυτικά της Σάμου το μεσημέρι της Πέμπτης. Αυτές είναι οι τελευταίες πληροφορίες από το ατύχημα με το αεροσκάφος της Πολεμικής Αεροπορίας το οποίο πάντως δεν διαλύθηκε ολοκληρωτικά και αναμένεται να περισυλλεγεί από ειδικό συνεργείο. Το πλέον ευχάριστο πάντως είναι ότι οι δύο πιλότοι, ο Σμηναγός (Ι) Μ. Κούρτης και ο Υποσμηναγός (Ι) Μ. Μήτσιος είναι καλά στην υγεία τους και μεταφέρθηκαν στο 251 Γενικό Νοσοκομείο Αεροπορίας.
Το Μιράζ 2000 που έπεσε (για την ακρίβεια στις 13.24) ήταν μέρος ενός σχηματισμού τεσσάρων αεροσκαφών που απογειώθηκε από την 114 Πτέρυγα Μάχης στην Τανάγρα για να εκτελέσει εκπαιδευτική αποστολή χαμηλής πτήσης.
Ενώ βρισκόταν μεταξύ Σάμου και Φούρνων, οι δύο χειριστές του εντόπισαν απώλειας ώσης του κινητήρα. Αυτό σημαίνει ότι ο αέρας δεν ρέει σωστά στον κινητήρα. Οι πιλότοι προσπάθησαν, ανεβαίνοντας σε μεγαλύτερο ύψος (περίπου 2.500 πόδια) να το διορθώσουν και αφού δεν τα κατάφεραν χρησιμοποίησαν τα εκτινασσόμενα καθίσματα για να σωθούν.
Ενώ βρισκόταν μεταξύ Σάμου και Φούρνων, οι δύο χειριστές του εντόπισαν απώλειας ώσης του κινητήρα. Αυτό σημαίνει ότι ο αέρας δεν ρέει σωστά στον κινητήρα. Οι πιλότοι προσπάθησαν, ανεβαίνοντας σε μεγαλύτερο ύψος (περίπου 2.500 πόδια) να το διορθώσουν και αφού δεν τα κατάφεραν χρησιμοποίησαν τα εκτινασσόμενα καθίσματα για να σωθούν.
Τους δύο πιλότους περισυνέλεξε σκάφος του Στρατού Ξηράς που έσπευσε στην περιοχή καθώς εκεί κοντά εκτελείτο άλλη άσκηση. Οι δύο χειριστές μεταφέρθησαν στην Αθήνα με μεταγωγικό C-130. Το Μιράζ 2000 έχει καταπέσει περίπου 16 ναυτικά μίλια από το αεροδρόμιο της Σάμου και σε απόσταση ως και 2 ναυτικά μίλια από την ακτή.
Πρόκειται για το υπ' αριθμόν 11 αεροσκάφος Μιράζ 2000 που χάνει η Πολεμική Αεροπορία. Ανήκει στη φουρνιά των 40 Μιράζ 2000 που είχαν αγοραστεί από τη Γαλλία την περίοδο 1989 - 1992 στο πλαίσιο της επονομαζόμενης «αγοράς του αιώνα». Από αυτά τα 40 αεροσκάφη έχουν αναβαθμιστεί τα 10. Το 2007, η χώρα μας αγόρασε και 15 Μιράζ 2000-5.
Οσον αφορά το μαχητικό F-16 Block 52 plus, το οποίο ο χειριστής του κατάφερε να προσγειώσει φλεγόμενο - χθες - στην Κρήτη, τα πρώτα στοιχεία δείχνουν ότι σημειώθηκε διαρροή καυσίμου που προκάλεσε την πυρκαγιά με αποτέλεσμα την παρ' ολίγον πτώση του.BHMA
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου