Αποφεύγω γενικά να γράφω κείμενα που να βρίθουν χαρακτηρισμών και
συναισθηματικών εξάρσεων. Προτιμώ τον λόγο που τεκμηριώνεται, που
ξεκινάει από ορισμούς εννοιών, και με λογική διαδικασία καταλήγει σε
κάποια συμπεράσματα.
Το κείμενο αυτό δέν έχει γραφεί με αυτή τη λογική. Είναι
κείμενο σχετικάξεκινάει από ορισμούς εννοιών, και με λογική διαδικασία καταλήγει σε
κάποια συμπεράσματα.
Το κείμενο αυτό δέν έχει γραφεί με αυτή τη λογική. Είναι
«ελευθεροσυνειρμικό» που γράφτηκε μέσα στη δίνη των πρόσφατων εξελίξεων.
Τα λάθη και οι παραλείψεις του με βαρύνουν αποκλειστικά. Κάθε
κριτική καλοδεχούμενη.
Ο Tίτλος.
Υπάρχει ένα διαζευκτικό δίπολο στον τίτλο.
Το πρώτο μέρος του διπόλου:
ΠΟΛΙΤΗΣ
Κάτοικος χώρας με δικαιώματα και υποχρεώσεις.
Η έννοια του Πολίτη γεννήθηκε στις πόλεις της Αρχαίας Ελλάδας.
Συστηματοποιήθηκε στην Αρχαία Αθηναϊκή Δημοκρατία.
Το πρώτο μέρος του διπόλου:
ΠΟΛΙΤΗΣ
Κάτοικος χώρας με δικαιώματα και υποχρεώσεις.
Η έννοια του Πολίτη γεννήθηκε στις πόλεις της Αρχαίας Ελλάδας.
Συστηματοποιήθηκε στην Αρχαία Αθηναϊκή Δημοκρατία.
Το δεύτερο μέρος του διπόλου, είναι μιά σύνθετη λέξη που συνδιαμορφώθηκε
από συζητήσεις στο φιλικό μου κύκλο.
από συζητήσεις στο φιλικό μου κύκλο.
ΚΛΕΦΤΗΣ
Εκείνος που διαπράττει έγκλημα της κλοπής.
ΡΑΓΙΑΣ
Αραβικής προελεύσεως λέξη (ράγι=κοπάδι) που χρησιμοποιούσαν οι Τούρκοι
για τους μή μουσουλμάνους κατοίκους της Τουρκίας.
ΟΧΛΟΣ
Μιά κατάσταση ανοργάνωτου πλήθους.
Εκείνος που διαπράττει έγκλημα της κλοπής.
ΡΑΓΙΑΣ
Αραβικής προελεύσεως λέξη (ράγι=κοπάδι) που χρησιμοποιούσαν οι Τούρκοι
για τους μή μουσουλμάνους κατοίκους της Τουρκίας.
ΟΧΛΟΣ
Μιά κατάσταση ανοργάνωτου πλήθους.
Διαπιστώσεις.
Η σημερινή κατάσταση είναι απόρροια της λειτουργίας του πολιτικού μας
συστήματος. Κυρίαρχη λόγος είναι η έλλειψη ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ στη χώρα μας.
Η μεταπολίτευση που έγινε το 1974 ήταν μιά ελεγχόμενη μεταβίβαση της
εξουσίας από τους στρατιωτικούς της δικτατορίας των Απριλιανών στους
κοινοβουλευτικούς εκπροσώπους της περιορισμένης προδικτατορικής
κοινοβουλευτικής δημοκρατίας που εγκαθιδρύθηκε στη χώρα μας μετά τη
λήξη του καταστροφικού εμφυλίου πολέμου 1944–1949.
συστήματος. Κυρίαρχη λόγος είναι η έλλειψη ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ στη χώρα μας.
Η μεταπολίτευση που έγινε το 1974 ήταν μιά ελεγχόμενη μεταβίβαση της
εξουσίας από τους στρατιωτικούς της δικτατορίας των Απριλιανών στους
κοινοβουλευτικούς εκπροσώπους της περιορισμένης προδικτατορικής
κοινοβουλευτικής δημοκρατίας που εγκαθιδρύθηκε στη χώρα μας μετά τη
λήξη του καταστροφικού εμφυλίου πολέμου 1944–1949.
Δυστυχώς η πολιτική παιδεία των Ελλήνων πολιτών υπήρξε ελεεινή.
Μέσα σε καθεστώς φόβου (φάκελλοι «κοινωνικών φρονημάτων»), και διαφθοράς,
το ρουσφέτι υπήρξε ο τρόπος εξάσκησης πολιτικής για τους κυριαρχούμενους.
Μέσα σε καθεστώς φόβου (φάκελλοι «κοινωνικών φρονημάτων»), και διαφθοράς,
το ρουσφέτι υπήρξε ο τρόπος εξάσκησης πολιτικής για τους κυριαρχούμενους.
Η μεταπολίτευση άλλαξε το προδικτατορικό σκηνικό. Το αστυνομοκρατούμενο
κράτος παραχώρησε τη θέση του στο κομματικό.
Κόμματα που λειτούργησαν ως αγέλες γύρω από αρχηγούς.
«Εθνάρχης» ο πρώτος, «Χαρισματικός» ο δεύτερος. Τα μέλη τους δέν συμμετείχαν ποτέ ως ισότιμοι εταίροι στη συνδιαμόρφωση των προτάσεων της εκάστοτε ηγεσίας.
Συμμετείχαν μόνο ως όχλος–κοπάδι που χειροκροτούσε, κραύγαζε σε «παλλαϊκές συγκεντρώσεις» και απλά «ψήφιζε» τις προειλημμένες αποφάσεις της ηγεσίας σε «συνέδρια» των οποίων η σύνθεση των συνέδρων είχε προέλθει από διαδιασίες ίντριγκας.
(Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι το ΠΑΣΟΚ που ιδρύθηκε τον
Σεπτέμβριο του 1974 έκανε το πρώτο του συνέδριο το 1984 ενώ η ΝΔ που
ιδρύθηκε τον Οκτώβριο του 1974 έκανε το πρώτο της συνέδριο
τον Απρίλιο του 1979.)
κράτος παραχώρησε τη θέση του στο κομματικό.
Κόμματα που λειτούργησαν ως αγέλες γύρω από αρχηγούς.
«Εθνάρχης» ο πρώτος, «Χαρισματικός» ο δεύτερος. Τα μέλη τους δέν συμμετείχαν ποτέ ως ισότιμοι εταίροι στη συνδιαμόρφωση των προτάσεων της εκάστοτε ηγεσίας.
Συμμετείχαν μόνο ως όχλος–κοπάδι που χειροκροτούσε, κραύγαζε σε «παλλαϊκές συγκεντρώσεις» και απλά «ψήφιζε» τις προειλημμένες αποφάσεις της ηγεσίας σε «συνέδρια» των οποίων η σύνθεση των συνέδρων είχε προέλθει από διαδιασίες ίντριγκας.
(Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι το ΠΑΣΟΚ που ιδρύθηκε τον
Σεπτέμβριο του 1974 έκανε το πρώτο του συνέδριο το 1984 ενώ η ΝΔ που
ιδρύθηκε τον Οκτώβριο του 1974 έκανε το πρώτο της συνέδριο
τον Απρίλιο του 1979.)
Αυτή η κατάσταση δέν επεκράτησε μόνο στα κόμματα εξουσίας. Υπήρχε
σε όλα τα κόμματα του πολιτικού φάσματος. «Δημοκρατικός συγκεντρωτισμός» «κομματική πειθαρχία» ήταν τα λεκτικά περιτυλίγματα των δήθεν «δημοκρατικών διαδικασιών» και των υπόλοιπων κοινοβουλευτικών κομμάτων.
Οσοι διαφωνούσαν είχαν μόνο μία επιλογή: Να φύγουν και να φτιάξουν το δικό τους «κόμμα».
σε όλα τα κόμματα του πολιτικού φάσματος. «Δημοκρατικός συγκεντρωτισμός» «κομματική πειθαρχία» ήταν τα λεκτικά περιτυλίγματα των δήθεν «δημοκρατικών διαδικασιών» και των υπόλοιπων κοινοβουλευτικών κομμάτων.
Οσοι διαφωνούσαν είχαν μόνο μία επιλογή: Να φύγουν και να φτιάξουν το δικό τους «κόμμα».
Από το 1974 μέχρι και σήμερα δέν υπήρξε ούτε ένα κοινοβουλευτικό κόμμα το
οποίο να είχε ζώσα δημοκρατική λειτουργία:
Να εκπληρώνει δηλαδή τα τρία χαρακτηριστικά γνωρίσματα της
ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ ενός συλλογικού οργανισμού:
1. Ισηγορίας, (Ισος χρόνος λόγου σε όλα τα μέλη του).
2. Ισονομίας, (Κανόνες με ίση μεταχείρηση όλων των μελών του).
3. Ισοκρατίας, (Ισο βάρος κάθε μέλους στις αποφάσεις).
οποίο να είχε ζώσα δημοκρατική λειτουργία:
Να εκπληρώνει δηλαδή τα τρία χαρακτηριστικά γνωρίσματα της
ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ ενός συλλογικού οργανισμού:
1. Ισηγορίας, (Ισος χρόνος λόγου σε όλα τα μέλη του).
2. Ισονομίας, (Κανόνες με ίση μεταχείρηση όλων των μελών του).
3. Ισοκρατίας, (Ισο βάρος κάθε μέλους στις αποφάσεις).
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Τα τρία αυτά χαρακτηριστικά έχουν συστηματοποιηθεί από τους
Αρχαίους Ελληνες συγγραφείς στις αναφορές τους στην Αθηναϊκή Δημοκρατία.
Πηγή:
Μ. Β. Σακελλαρίου:
«Η Αθηναϊκή Δημοκρατία»
Παν/κές Εκδόσεις Κρήτης, Ηράκλειο 2000.
Αρχαίους Ελληνες συγγραφείς στις αναφορές τους στην Αθηναϊκή Δημοκρατία.
Πηγή:
Μ. Β. Σακελλαρίου:
«Η Αθηναϊκή Δημοκρατία»
Παν/κές Εκδόσεις Κρήτης, Ηράκλειο 2000.
Τολμώ να πώ ότι στη χώρα μας δέν υπάρχει Δημοκρατία γιατί παραβιάζονται
και τα τρία γνωρίσματά της.
Επιγραμματικά:
και τα τρία γνωρίσματά της.
Επιγραμματικά:
1. Παραβιάζεται η ισηγορία γιατί ο κάθε πολίτης δέν έχει ίσο χρόνο δημόσιου
λόγου για τα δημόσια πράγματα της χώρας μας. (Οι δημοσιογράφοι–υπάλληλοι είτε των κρατικών είτε των ιδιωτικών ΜΜΕ έχουν άπειρο χρόνο λόγου σε αντίθεση με τους «απλούς» πολίτες).
λόγου για τα δημόσια πράγματα της χώρας μας. (Οι δημοσιογράφοι–υπάλληλοι είτε των κρατικών είτε των ιδιωτικών ΜΜΕ έχουν άπειρο χρόνο λόγου σε αντίθεση με τους «απλούς» πολίτες).
2. Παραβιάζεται η ισονομία, όταν υφίστανται σκανδαλώδεις νόμοι όπως αυτός της βουλευτικής ασυλίας, (Αρθρα 61, πργ.2, 62 πργ. 1) της περι ευθύνης
υπουργών, (Αρθρο 86, πργ 1) και της σχέσης εκτελεστικής και δικαστικής
εξουσίας (Αρθρο 90, πργ 5).
υπουργών, (Αρθρο 86, πργ 1) και της σχέσης εκτελεστικής και δικαστικής
εξουσίας (Αρθρο 90, πργ 5).
3. Τέλος παραβιάζεται η ισοκρατία (ίσο βάρος ψήφου στις αποφάσεις για τα
δημόσια πράγματα) όταν το Σύνταγμα δίνει νομοθετική εξουσία μόνο στους
βουλευτές και δέν επιτρέπει στους πολίτες ούτε να εισηγηθούν νόμους
(Αρθρο 73 πργ. 1) ούτε να ακυρώσουν νόμους της Βουλής μέσω Δημοψηφισμάτων. (Αρθρο 44 πργ. 2)
δημόσια πράγματα) όταν το Σύνταγμα δίνει νομοθετική εξουσία μόνο στους
βουλευτές και δέν επιτρέπει στους πολίτες ούτε να εισηγηθούν νόμους
(Αρθρο 73 πργ. 1) ούτε να ακυρώσουν νόμους της Βουλής μέσω Δημοψηφισμάτων. (Αρθρο 44 πργ. 2)
Επιπλέον:
Το υπάρχον Σύνταγμα δέν κατοχυρώνει την Εθνική κυριαρχία μιάς και αυτή
μπορεί να περιορισθεί με απλή και μόνο πλειοψηφία της Βουλής.
(Αρθρο 28, πργ 3)
Το υπάρχον Σύνταγμα δέν κατοχυρώνει την Εθνική κυριαρχία μιάς και αυτή
μπορεί να περιορισθεί με απλή και μόνο πλειοψηφία της Βουλής.
(Αρθρο 28, πργ 3)
Ευθύνες.
Οι ευθύνες κατανέμονται σε τρία επίπεδα:
Α. Σε επίπεδο εξουσίας.
Β. Σε επίπεδο ελέγχου της εξουσίας.
Γ. Σε επίπεδο κυβερνωμένων.
Οι ευθύνες είναι σε αναλογικό βάρος, γιατί δέν συμμετείχαν όλοι με ίσο
βάρος στις αποφάσεις/νόμους που ψηφίστηκαν και ουσιαστικά διέφθειραν και
κατέστρεψαν τη χώρα.
Α. Σε επίπεδο εξουσίας.
Β. Σε επίπεδο ελέγχου της εξουσίας.
Γ. Σε επίπεδο κυβερνωμένων.
Οι ευθύνες είναι σε αναλογικό βάρος, γιατί δέν συμμετείχαν όλοι με ίσο
βάρος στις αποφάσεις/νόμους που ψηφίστηκαν και ουσιαστικά διέφθειραν και
κατέστρεψαν τη χώρα.
Α. Σε επίπεδο εξουσίας οι ευθύνες είναι αδιαμφισβήτητες.
Οι κυβερνώντες είχαν τη νομοθετική εξουσία και συνεπώς φέρουν την
ευθύνη των υπογραφών/ψήφων τους.
Οι κυβερνώντες είχαν τη νομοθετική εξουσία και συνεπώς φέρουν την
ευθύνη των υπογραφών/ψήφων τους.
Β. Σε επίπεδο ελέγχου της εξουσίας, εδώ έχουμε πάλι τεράστιες ευθύνες.
Τα λεγόμενα «αντιπολιτευόμενα» κόμματα τί έργο εκτέλεσαν;
Διαπαιδαγώγησαν τα μέλη τους στις Δημοκρατικές διαδικασίες;
Διαφώτισαν τους Ελληνες πολίτες για τη Δημοκρατική ανεπάρκεια του υπάρχοντος Συντάγματος;
Απαίτησαν το διαχωρισμό των εξουσιών που δέν υπάρχει στο υπάρχον Σύνταγμα;
Παρακίνησαν ποτέ τους πολίτες να διοργανώσουν πρωτοβουλίες για Δημοψηφίσματα με πρωτοβουλία τους;
Ο τύπος τί έργο εκτέλεσε;
Διαφώτισε τους πολίτες; Αποκάλυψε τις κρυφές διασυνδέσεις των διάφορων πολιτικών και οικονομικών παραγόντων της χώρας;
Αποκάλυψε π.χ. το γεγονός ότι η Τράπεζα της Ελλάδος που ουσιαστικά
γνωμοδοτεί και ρυθμίζει την οικονομική πολιτική της χώρας είναι ιδιωτικό ίδρυμα;
Τα λεγόμενα «αντιπολιτευόμενα» κόμματα τί έργο εκτέλεσαν;
Διαπαιδαγώγησαν τα μέλη τους στις Δημοκρατικές διαδικασίες;
Διαφώτισαν τους Ελληνες πολίτες για τη Δημοκρατική ανεπάρκεια του υπάρχοντος Συντάγματος;
Απαίτησαν το διαχωρισμό των εξουσιών που δέν υπάρχει στο υπάρχον Σύνταγμα;
Παρακίνησαν ποτέ τους πολίτες να διοργανώσουν πρωτοβουλίες για Δημοψηφίσματα με πρωτοβουλία τους;
Ο τύπος τί έργο εκτέλεσε;
Διαφώτισε τους πολίτες; Αποκάλυψε τις κρυφές διασυνδέσεις των διάφορων πολιτικών και οικονομικών παραγόντων της χώρας;
Αποκάλυψε π.χ. το γεγονός ότι η Τράπεζα της Ελλάδος που ουσιαστικά
γνωμοδοτεί και ρυθμίζει την οικονομική πολιτική της χώρας είναι ιδιωτικό ίδρυμα;
Γ. Σε επίπεδο κυβερνωμένων υπάρχει σοβαρό μερίδιο ευθυνών.
Διότι:
1. Παραιτήθηκαν και δέν διεκδίκησαν ποτέ την εμπέδωση δημοκρατικών
διαδικασιών σε όλα τα κόμματα και τους οργανισμούς που συμμετείχαν.
Διότι:
1. Παραιτήθηκαν και δέν διεκδίκησαν ποτέ την εμπέδωση δημοκρατικών
διαδικασιών σε όλα τα κόμματα και τους οργανισμούς που συμμετείχαν.
Ιστορική σημείωση: Στο «προσυνέδριο» του ΠΑΣΟΚ το Μάρτιο
του 1975 ακούσθηκε το περίφημο «κάτσε κάτω κουλοχέρη» για τον
αντιδικτατορικό αγωνιστή Σάκη Καράγιωργα από συνέδρους που πρόσκειντο
στον Ανδρέα Παπανδρέου. Ο Ανδρέας Παπανδρέου δέν καταδίκασε τους
χαρακτηρισμούς αυτούς με αποτέλεσμα να παραιτηθεί ο Σ. Καράγιωργας.
του 1975 ακούσθηκε το περίφημο «κάτσε κάτω κουλοχέρη» για τον
αντιδικτατορικό αγωνιστή Σάκη Καράγιωργα από συνέδρους που πρόσκειντο
στον Ανδρέα Παπανδρέου. Ο Ανδρέας Παπανδρέου δέν καταδίκασε τους
χαρακτηρισμούς αυτούς με αποτέλεσμα να παραιτηθεί ο Σ. Καράγιωργας.
2. Αφησαν κυριολεκτικά τη τύχη των κοινών σε άτομα που δέν είχαν κανένα
εχέγγυο χρηστής διοίκησης. Ακολούθησαν ως όχλος τα κόμματα.
εχέγγυο χρηστής διοίκησης. Ακολούθησαν ως όχλος τα κόμματα.
3. Ανέχθηκαν τη παρανομία των συμπολιτών τους, σκεφτόμενοι ότι και οι ίδιοι
είναι «παράνομοι».
Με τη συμπεριφορά τους κάλυψαν τους κλέφτες της δημόσιας περιουσίας.
είναι «παράνομοι».
Με τη συμπεριφορά τους κάλυψαν τους κλέφτες της δημόσιας περιουσίας.
4. Δέν άσκησαν το αναφαίρετο δικαίωμα του ελέγχου των εκπροσώπων τους.
Απέναντι στους βουλευτές και τους κατέχοντες δημόσια αξιώματα
συμπεριφέρθηκαν σαν ραγιάδες.
Προτάσεις.
Απέναντι στους βουλευτές και τους κατέχοντες δημόσια αξιώματα
συμπεριφέρθηκαν σαν ραγιάδες.
Προτάσεις.
Θα πρέπει να εγκαθιδρυθεί η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ στη χώρα μας.
Που σημαίνει:
1. Εγκαθίδρυση Ισηγορίας.
Δημιουργία στον ιστοχώρο της Βουλής των Ελλήνων ιστοσελίδας όπου ο
κάθε Έλληνας πολίτης θα μπορεί αφού πιστοποιηθεί να εγγραφεί και να
καταθέτει επωνύμως απόψεις/επερωτήσεις και να σχολιάζει επωνύμως
απόψεις άλλων πολιτών.
Που σημαίνει:
1. Εγκαθίδρυση Ισηγορίας.
Δημιουργία στον ιστοχώρο της Βουλής των Ελλήνων ιστοσελίδας όπου ο
κάθε Έλληνας πολίτης θα μπορεί αφού πιστοποιηθεί να εγγραφεί και να
καταθέτει επωνύμως απόψεις/επερωτήσεις και να σχολιάζει επωνύμως
απόψεις άλλων πολιτών.
Η ιστοσελίδα θα είναι μόνιμης καταγραφής και αναρτήσεις των οποίων το
περιεχόμενο είναι αμφισβητήσιμο, θα αποσύρονται μόνο κατόπιν
δικαστικής αποφάσεως. Στήν ίδια ιστοσελίδα να υφίσταται και η
δυνατότητα αδιάβλητων ψηφοφοριών των συμμετεχόντων πολιτών σε
κατατιθέμενες προτάσεις/επερωτήσεις. Επίσης να υφίσταται και η
βαθμολόγηση των κατατιθέμενων απόψεων από τους συμμετέχοντες πολίτες
μέσω αδιάβλητων διαδικασιών.
περιεχόμενο είναι αμφισβητήσιμο, θα αποσύρονται μόνο κατόπιν
δικαστικής αποφάσεως. Στήν ίδια ιστοσελίδα να υφίσταται και η
δυνατότητα αδιάβλητων ψηφοφοριών των συμμετεχόντων πολιτών σε
κατατιθέμενες προτάσεις/επερωτήσεις. Επίσης να υφίσταται και η
βαθμολόγηση των κατατιθέμενων απόψεων από τους συμμετέχοντες πολίτες
μέσω αδιάβλητων διαδικασιών.
Με το τρόπο αυτό επιτυγχάνεται χωρίς καμμία ιδιαίτερη νομοθετική
ρύθμιση ή αλλαγή του υπάρχοντος νομικού πλαισίου μιά πρώτη δυνατότητα
ισηγορίας για τους Ελληνες πολίτες που είναι ουσιαστικά αποκλεισμένοι
από τα ΜΜΕ σήμερα.
ρύθμιση ή αλλαγή του υπάρχοντος νομικού πλαισίου μιά πρώτη δυνατότητα
ισηγορίας για τους Ελληνες πολίτες που είναι ουσιαστικά αποκλεισμένοι
από τα ΜΜΕ σήμερα.
Σε δεύτερη φάση να δοθεί με νόμο στους μετέχοντες πολίτες της
παραπάνω ιστοσελίδας η δυνατότητα εισαγωγής επερωτήσεων πρός τους
βουλευτές και τη κυβέρνηση όταν αυτές συνυπογράφονται από ένα αριθμό
πολιτών που θα είναι ίσος με το λόγο του αριθμού του εκλεκτορικού
σώματος πρός τον αριθμό των Βουλευτών.
Π.χ. Με βάση τα τελευταία στοιχεία του Υπουργείου Eσωτερικών
θα αρκούσε ο αριθμός των 32789=9.836.724/300 πολιτών σε 9.836.724
εγγεγραμμένους πολίτες.
παραπάνω ιστοσελίδας η δυνατότητα εισαγωγής επερωτήσεων πρός τους
βουλευτές και τη κυβέρνηση όταν αυτές συνυπογράφονται από ένα αριθμό
πολιτών που θα είναι ίσος με το λόγο του αριθμού του εκλεκτορικού
σώματος πρός τον αριθμό των Βουλευτών.
Π.χ. Με βάση τα τελευταία στοιχεία του Υπουργείου Eσωτερικών
θα αρκούσε ο αριθμός των 32789=9.836.724/300 πολιτών σε 9.836.724
εγγεγραμμένους πολίτες.
2. Εγκαθίδρυση Ισονομίας.
α. Να διαχωρισθεί η δικαστική από την εκτελεστική και νομοθετική
εξουσία.
α. Να διαχωρισθεί η δικαστική από την εκτελεστική και νομοθετική
εξουσία.
Πρόταση:
Καταργείται το Αρθρο 90 πργ 5 βάσει του οποίου οι προϊστάμενοι της
δικαστικής εξουσίας διορίζονται από την εκτελεστική εξουσία.
Οι προϊστάμενοι της δικαιοσύνης ορίζονται με κλήρο μεταξύ του δικαστικού
σώματος με ετήσια θητεία.
Σε δεύτερη φάση οι υποψήφιοι προϊστάμενοι να επιλέγονται από τους
Ελληνες πολίτες.
Καταργείται το Αρθρο 90 πργ 5 βάσει του οποίου οι προϊστάμενοι της
δικαστικής εξουσίας διορίζονται από την εκτελεστική εξουσία.
Οι προϊστάμενοι της δικαιοσύνης ορίζονται με κλήρο μεταξύ του δικαστικού
σώματος με ετήσια θητεία.
Σε δεύτερη φάση οι υποψήφιοι προϊστάμενοι να επιλέγονται από τους
Ελληνες πολίτες.
β. Να υπάρξει νομοθετική κατάργηση της Βουλευτικής Ασυλίας.
(Αρθρο 62 πργ. 1)
(Αρθρο 62 πργ. 1)
γ. Να τροποιηθεί ο νόμος περί ευθύνης υπουργών. (Αρθρο 86).
Με κατάργηση της πρόβλεψης του άρθρου (86, πργ. 1) όπου μόνο η
Βουλή αποφασίζει να ασκήσει δίωξη κατά μελών κυβερνήσεως.
Οι υπουργοί θα είναι ίσοι ενώπιον της δικαιοσύνης με τους
υπόλοιπους πολίτες.
Με κατάργηση της πρόβλεψης του άρθρου (86, πργ. 1) όπου μόνο η
Βουλή αποφασίζει να ασκήσει δίωξη κατά μελών κυβερνήσεως.
Οι υπουργοί θα είναι ίσοι ενώπιον της δικαιοσύνης με τους
υπόλοιπους πολίτες.
δ. Να ορισθεί επακριβώς η έννοια των «προσωπικών δεδομένων» και να
είναι υποχρεωτική η δημοσιοποίηση όλων ανεξαιρέτως των δημόσιων
δεδομένων ώστε να υπάρχει ίσο υπόβαθρο πληροφόρησης σε όλους τους
πολίτες.
είναι υποχρεωτική η δημοσιοποίηση όλων ανεξαιρέτως των δημόσιων
δεδομένων ώστε να υπάρχει ίσο υπόβαθρο πληροφόρησης σε όλους τους
πολίτες.
Πρόταση:
Ορίζονται ως «δημόσια δεδομένα» όλα τα στοιχεία που οι πολίτες
υποχρεούνται με νόμο να καταθέτουν στις αρμόδιες κρατικές υπηρεσίες.
Ορίζονται ως «δημόσια δεδομένα» όλα τα στοιχεία που οι πολίτες
υποχρεούνται με νόμο να καταθέτουν στις αρμόδιες κρατικές υπηρεσίες.
Παράδειγμα:
Τα φορολογικά και περιουσιακά τους στοιχεία. Τα στοιχεία ταυτότητάς
τους (ληξιαρχικές πράξεις γέννησης). Τα δημόσια δεδομένα είναι ορατά
από όλους ανεξαιρέτως τους πολίτες.
Τα φορολογικά και περιουσιακά τους στοιχεία. Τα στοιχεία ταυτότητάς
τους (ληξιαρχικές πράξεις γέννησης). Τα δημόσια δεδομένα είναι ορατά
από όλους ανεξαιρέτως τους πολίτες.
3. Εγκαθίδρυση Ισοκρατίας.
Να ρυθμιστεί (με συνταγματική αναθεώρηση) το θέμα της νομοθετικής
εξουσίας των πολιτών.
Να ρυθμιστεί (με συνταγματική αναθεώρηση) το θέμα της νομοθετικής
εξουσίας των πολιτών.
Συγκεκριμένα:
α. Να αναθεωρηθεί το άρθρο 73 πργ. 1 ως εξής:
α. Να αναθεωρηθεί το άρθρο 73 πργ. 1 ως εξής:
Αρθρο 73 παράγραφος 1:
Δικαίωμα πρότασης νόμων ανήκει στη Βουλή και στους πολίτες σύμφωνα με
τις διατάξεις του Αρθρου 44 παράγραφος 2.
Δικαίωμα πρότασης νόμων ανήκει στη Βουλή και στους πολίτες σύμφωνα με
τις διατάξεις του Αρθρου 44 παράγραφος 2.
β. Να αναθεωρηθεί το άρθρο 44 πργ. 2 ως εξής:
Αρθρο 44 παράγραφος 2.
O Πρόεδρoς της Δημoκρατίας πρoκηρύσσει με διάταγμα δημoψήφισμα, ύστερα
από απόφαση της απόλυτης πλειoψηφίας τoυ όλoυ αριθμoύ των βoυλευτών.
O Πρόεδρoς της Δημoκρατίας πρoκηρύσσει με διάταγμα δημoψήφισμα, κατόπιν
κατατεθέντος αιτήματος πού συνυπογράφεται από πιστοποιημένο αριθμό
πολιτών που αποτελεί τουλάχιστον το 5% των εγγεγραμμένων στους
εκλογικούς καταλόγους. Το αποτέλεσμα αυτού του δημοψηφίσματος
θεωρείται έγκυρο εφ’ όσον έχει συμμετάσχει σε αυτό τουλάχιστον το
ήμισυ των εγγεγραμμένων στους εκλογικούς καταλόγους πολιτών.
Αρθρο 44 παράγραφος 2.
O Πρόεδρoς της Δημoκρατίας πρoκηρύσσει με διάταγμα δημoψήφισμα, ύστερα
από απόφαση της απόλυτης πλειoψηφίας τoυ όλoυ αριθμoύ των βoυλευτών.
O Πρόεδρoς της Δημoκρατίας πρoκηρύσσει με διάταγμα δημoψήφισμα, κατόπιν
κατατεθέντος αιτήματος πού συνυπογράφεται από πιστοποιημένο αριθμό
πολιτών που αποτελεί τουλάχιστον το 5% των εγγεγραμμένων στους
εκλογικούς καταλόγους. Το αποτέλεσμα αυτού του δημοψηφίσματος
θεωρείται έγκυρο εφ’ όσον έχει συμμετάσχει σε αυτό τουλάχιστον το
ήμισυ των εγγεγραμμένων στους εκλογικούς καταλόγους πολιτών.
Η εγκαθίδρυση της ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ περνάει από την αναθεώρηση/σύνταξη ενός νέου Συντάγματος πάνω στις παραπάνω αρχές, που θα προκύψει μέσα από ανοικτή διαβούλευση στην οποία θα μπορούν να συμμετέχουν ΟΛΟΙ οι Ελληνες πολίτες.
Εκλογές με ενιαίο ψηφοδέλτιο για τη Συντακτική Βουλή. Η Συντακτική Βουλή
θα έχει καθωρισμένο χρόνο ζωής και ως μόνο της καθήκον τη συνταξη σχεδίου νέου Συντάγματος.
Οι υποψήφιοι δεσμεύονται να παρουσιάσουν προεκλογικά τις θέσεις τους και
δεσμεύονται από αυτές. Στή διάρκεια των εργασιών να υπάρχει δυνατότητα
ανάκλησής τους από τους εκλογείς.
Κύρωση του νέου Συντάγματος μέσω ΔΗΜΟΨΗΦΙΣΜΑΤΟΣ με απαίτηση ισχυρής πλειοψηφίας ( >= 3/4 του εκλογικού σώματος).
Εκλογές με ενιαίο ψηφοδέλτιο για τη Συντακτική Βουλή. Η Συντακτική Βουλή
θα έχει καθωρισμένο χρόνο ζωής και ως μόνο της καθήκον τη συνταξη σχεδίου νέου Συντάγματος.
Οι υποψήφιοι δεσμεύονται να παρουσιάσουν προεκλογικά τις θέσεις τους και
δεσμεύονται από αυτές. Στή διάρκεια των εργασιών να υπάρχει δυνατότητα
ανάκλησής τους από τους εκλογείς.
Κύρωση του νέου Συντάγματος μέσω ΔΗΜΟΨΗΦΙΣΜΑΤΟΣ με απαίτηση ισχυρής πλειοψηφίας ( >= 3/4 του εκλογικού σώματος).
Επίλογος.
Η χώρα μας και οι πολίτες της (που ουσιαστικά είναι υπήκοοι) υφίστανται
μιά κατοχή νέας μορφής.
Το υπάρχον πολιτικό σύστημα από τη μεταπολίτευση μέχρι σήμερα διαχειρίστηκε τους Ελληνες ως ΚΛΕΦΤΟ-ΡΑΓΙΑΔΟ-ΟΧΛΟ. Εναπόκειται σε μας να γίνουμε ΠΟΛΙΤΕΣ.
μιά κατοχή νέας μορφής.
Το υπάρχον πολιτικό σύστημα από τη μεταπολίτευση μέχρι σήμερα διαχειρίστηκε τους Ελληνες ως ΚΛΕΦΤΟ-ΡΑΓΙΑΔΟ-ΟΧΛΟ. Εναπόκειται σε μας να γίνουμε ΠΟΛΙΤΕΣ.
Απέναντι στην επιχειρούμενη διάλυση της Ελλάδος όπως αυτή διαμορφώθηκε στη πρόσφατη ιστορία, και τήν ετοιμαζόμενη υποδούλωσή μας τουλάχιστον για μία γενιά, ο καθένας είναι πλέον προσωπικά υπεύθυνος για τις πράξεις του απέναντι στον εαυτό του, στους συμπολίτες και τους απογόνους του.
Βασίλειος Ἀ. Ζοῦκος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου