Τη διασαφήνιση ότι κανένας πολίτης δεν θα κληθεί να πληρώσει ακριβότερα τέλη κυκλοφορίας σε σχέση με πέρυσι παρέχουν στελέχη του υπουργείου Οικονομικών.
Σχολιάζοντας δημοσιεύματα που αναφέρονταν σε μεσοσταθμικές αυξήσεις έως 15% στα τέλη κυκλοφορίας 2011, κύκλοι του υπουργείο Οικονομικών παρέπεμπαν σε πρόσφατες δηλώσεις του υφυπουργού Οικονομικών κ. Φ. Σαχινίδη, σύμφωνα με τις οποίες «κανείς δεν θα κληθεί να πληρώσει περισσότερα από πέρυσι».
Ο κ. Σαχινίδης ερωτηθείς προ ημερών για την δέσμευση της Κυβέρνησης να δικαιώσει όσους πλήρωσαν παράλογα υψηλά τέλη πέρυσι απεκάλυψε ότι εξετάζεται είτε η πληρωμή των ίδιων τελών είτε χαμηλότερων. Ο ίδιος είχε τονίσει πως τουλάχιστον για εφέτος δεν θα ισχύσει και το σενάριο επιβολής των τελών κυκλοφορίας με βάση την κατανάλωση καυσίμων.
Ωστόσο, δημοσιεύματα του Τύπου του Σαββατοκύριακου έκαναν λόγο για επαναφορά του έως πρότινος ισχύοντος συστήματος υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας για όσα οχήματα κυκλοφόρησαν πριν από το 2011. Σύμφωνα με τα εν λόγω δημοσιεύματα τα συναρμόδια υπουργεία εξετάζουν από την τρέχουσα χρονιά την εφαρμογή ενός νέου συστήματος υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας για όσα οχήματα κυκλοφορήσουν από το 2011, ενώ για όσα ήδη κυκλοφορούν, θα επανέλθει το παλαιό σύστημα, με κάποια επιπρόσθετη επιβάρυνση.
Για τα οχήματα που κυκλοφορούν ήδη, θα υπάρξει επαναφορά του παλαιού συστήματος και θα ισχύσουν τα τέλη κυκλοφορίας που ίσχυσαν το 2009, τα οποία κυμαίνονταν από 46 έως 580 ευρώ ανάλογα με τον κυβισμό του οχήματος. Ωστόσο, θα προβλέπεται προσαύξηση 10%-15%, κάτι που σημαίνει ότι ναι μεν επανέρχεται το παλιό σύστημα, αλλά θα ισχύουν νέες που θα κυμαίνονται από 52,9 έως 667 ευρώ.
Βάσει των σεναρίων, τα τέλη για όσα Ι.Χ. κυκλοφορήσουν από την πρώτη Ιανουαρίου 2011 θα υπολογίζονται ανά γραμμάριο διοξειδίου του άνθρακα που εκπέμπουν για κάθε χιλιόμετρο, χωρίς να λαμβάνεται υπόψη ο κυβισμός. Ειδικότερα, θα υπάρχει επιβάρυνση:
1) 0,50 ευρώ ανά γραμμάριο διοξειδίου του άνθρακα για αυτοκίνητα που εκπέμπουν 100 γραμμάρια/χιλιόμετρο.
2) 1 ευρώ ανά γραμμάριο για αυτοκίνητα που εκπέμπουν από 101-150 γραμμάρια/χιλιόμετρο.
3) 1,5 ευρώ ανά γραμμάριο για αυτοκίνητα που εκπέμπουν από 151-200 γραμμάρια/χιλιόμετρο.
4) 2 ευρώ ανά γραμμάριο για αυτοκίνητα που εκπέμπουν από 201-250 γραμμάρια/χιλιόμετρο.
5) 2,5 ευρώ ανά γραμμάριο για αυτοκίνητα που εκπέμπουν από 250 γραμμάρια και πάνω ανά χιλιόμετρο.
Σχολιάζοντας δημοσιεύματα που αναφέρονταν σε μεσοσταθμικές αυξήσεις έως 15% στα τέλη κυκλοφορίας 2011, κύκλοι του υπουργείο Οικονομικών παρέπεμπαν σε πρόσφατες δηλώσεις του υφυπουργού Οικονομικών κ. Φ. Σαχινίδη, σύμφωνα με τις οποίες «κανείς δεν θα κληθεί να πληρώσει περισσότερα από πέρυσι».
Ο κ. Σαχινίδης ερωτηθείς προ ημερών για την δέσμευση της Κυβέρνησης να δικαιώσει όσους πλήρωσαν παράλογα υψηλά τέλη πέρυσι απεκάλυψε ότι εξετάζεται είτε η πληρωμή των ίδιων τελών είτε χαμηλότερων. Ο ίδιος είχε τονίσει πως τουλάχιστον για εφέτος δεν θα ισχύσει και το σενάριο επιβολής των τελών κυκλοφορίας με βάση την κατανάλωση καυσίμων.
Ωστόσο, δημοσιεύματα του Τύπου του Σαββατοκύριακου έκαναν λόγο για επαναφορά του έως πρότινος ισχύοντος συστήματος υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας για όσα οχήματα κυκλοφόρησαν πριν από το 2011. Σύμφωνα με τα εν λόγω δημοσιεύματα τα συναρμόδια υπουργεία εξετάζουν από την τρέχουσα χρονιά την εφαρμογή ενός νέου συστήματος υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας για όσα οχήματα κυκλοφορήσουν από το 2011, ενώ για όσα ήδη κυκλοφορούν, θα επανέλθει το παλαιό σύστημα, με κάποια επιπρόσθετη επιβάρυνση.
Για τα οχήματα που κυκλοφορούν ήδη, θα υπάρξει επαναφορά του παλαιού συστήματος και θα ισχύσουν τα τέλη κυκλοφορίας που ίσχυσαν το 2009, τα οποία κυμαίνονταν από 46 έως 580 ευρώ ανάλογα με τον κυβισμό του οχήματος. Ωστόσο, θα προβλέπεται προσαύξηση 10%-15%, κάτι που σημαίνει ότι ναι μεν επανέρχεται το παλιό σύστημα, αλλά θα ισχύουν νέες που θα κυμαίνονται από 52,9 έως 667 ευρώ.
Βάσει των σεναρίων, τα τέλη για όσα Ι.Χ. κυκλοφορήσουν από την πρώτη Ιανουαρίου 2011 θα υπολογίζονται ανά γραμμάριο διοξειδίου του άνθρακα που εκπέμπουν για κάθε χιλιόμετρο, χωρίς να λαμβάνεται υπόψη ο κυβισμός. Ειδικότερα, θα υπάρχει επιβάρυνση:
1) 0,50 ευρώ ανά γραμμάριο διοξειδίου του άνθρακα για αυτοκίνητα που εκπέμπουν 100 γραμμάρια/χιλιόμετρο.
2) 1 ευρώ ανά γραμμάριο για αυτοκίνητα που εκπέμπουν από 101-150 γραμμάρια/χιλιόμετρο.
3) 1,5 ευρώ ανά γραμμάριο για αυτοκίνητα που εκπέμπουν από 151-200 γραμμάρια/χιλιόμετρο.
4) 2 ευρώ ανά γραμμάριο για αυτοκίνητα που εκπέμπουν από 201-250 γραμμάρια/χιλιόμετρο.
5) 2,5 ευρώ ανά γραμμάριο για αυτοκίνητα που εκπέμπουν από 250 γραμμάρια και πάνω ανά χιλιόμετρο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου