Blogger


''Σε μερικούς ανθρώπους έρχεται μια μέρα που πρέπει το μεγάλο ΝΑΙ η το μεγάλο ΟΧΙ να πούνε''
Καβάφης


«Όταν μου πειράξουν την πατρίδα και τη θρησκεία μου, θα μιλήσω, θα’ νεργήσω κι’ ό,τι θέλουν ας μου κάνουν»
(Μακρυγιάννης)


27 Σεπ 2010

Επιµένουν στο «αντάρτικο» Ανυποχώρητοι οι µεταφορείς, ενώ η αγορά εκπέµπει SΟS για τις ελλείψεις

¬ Μεταφορείςπου ήθελαν να εµποδίσουν την επιβίβαση φορτηγών στα 
πλοία συγκρούστηκαν την Παρασκευή µε τις  αστυνοµικές δυνάµεις στο 
λιµάνι του Πειραιά
Στα άκρα οδηγείται πλέον η σύγκρουση των ιδιοκτητών φορτηγών αυτοκινήτων µε την κυβέρνηση. Οι µεταφορείς ζητούν την άρση της επίταξης και το «πάγωµα» για 6 µήνες του νόµου, προκειµένου, όπως λεει στα «ΝΕΑ» το µέλος της Συντονιστικής Επιτροπής κ. Γιώργος Πασπάτης, «να βρεθεί λύση για τα ζητήµατα όπου διαφωνούν».
Ηκατάσταση µοιάζει πλέον αδιέξοδη. «Συνεχίζουµε κανονικά σύµφωνα µε την απόφαση της γενικής συνέλευσης. Τα φορτηγά παραµένουν στις Εθνικές Οδούς», υποστηρίζει ο κ. Πασπάτης. Οι µεταφορείς, µετά τη χθεσινή άκαρπη συνάντηση που είχαν µε εκπροσώπους του εµπορικού κόσµου και των µεταφορικών εταιρειών, προσανατολίζονται στο να στείλουν επιστολή στον Πρωθυπουργό Γιώργο Παπανδρέου ζητώντας συνάντηση µαζί του.

Την ίδια ώρα, πηγές του υπουργείου Υποδοµών, Μεταφορών και Δικτύων έλεγαν χθες «ότι η κυβέρνηση δεν µπορεί να κάνει πίσω». Σύµφωνα µε τις ίδιες πηγές «σε ό,τι αφορά τη φορολόγηση των µεταφορέων τούς έχουν χαριστεί πάνω από 400 εκατοµµύρια – ποσό που δεν θα εισπράξει το Δηµόσιο – και σε ό,τι αφορά το Ασφαλιστικό πάνω από 350 εκατοµµύρια. Εάν κάνουµε κι άλλο πίσω θα είναι πρόκληση για τις άλλες κοινωνικές οµάδες».

Την Παρασκευή, ο υπουργός Υποδοµών Δηµήτρης Ρέππας έστειλε επιστολή στους µεταφορείς για δεσµεύσεις στο φορολογικό, συνταξιοδοτικό και αναπτυξιακό.

Ωστόσο, οι µεταφορείς δεν έµειναν ικανοποιηµένοι. Ετσι, στα µπλόκα της Αττικής συνεχίζουν να βρίσκονται ακινητοποιηµένα 720 φορτηγά αυτοκίνητα.

Στη Θεσσαλονίκη
Στο µεταξύ, ένταση προκλήθηκε χθες στα διυλιστήρια των ΕΛΠΕ στο Καλοχώρι της Θεσσαλονίκης, όταν ιδιοκτήτες φορτηγών δηµόσιας χρήσης επιχείρησαν να εµποδίσουν την έξοδο βυτιοφόρων. Οι µεταφορείς που συνέχισαν και χθες τις κινητοποιήσεις τους προσπάθησαν να αποτρέψουν την κίνηση τεσσάρων φορτηγών που επρόκειτο να µεταφέρουν πετρέλαιο στην Κατερίνη, τα οποία τελικά κατάφεραν να βγουν από τις εγκαταστάσεις των διυλιστηρίων µε τη συνδροµή της Αστυνοµίας και συνοδεία περιπολικών.

Ωστόσο, οι µεταφορείς που συµµετέχουν στις κινητοποιήσεις τα ακολούθησαν και επιχείρησαν εκ νέου να τα σταµατήσουν, αυτήν τη φορά στα διόδια των Μαλγάρων. Μάλιστα, κατήγγειλαν ότι τα συγκεκριµένα βυτιοφόρα ήταν υπέρβαρα και ζήτησαν να ζυγιστούν στις ειδικές πλάστιγγες.

Τελικά, πάλι µε τη συνδροµή της Αστυνοµίας τα φορτηγά πέρασαν τα διόδια και µπόρεσαν να φτάσουν στον προορισµό τους. Εξαιτίας των κινητοποιήσεων, ακινητοποιηµένα φορτηγά παραµένουν στην Πύλη 16 του λιµανιού της Θεσσαλονίκης, όπως επίσης στον κόµβο της Λαχαναγοράς, στο χωριό Γέφυρα και στο Δερβένι.

ΤΑ ΑΙΤΗΜΑΤΑ
Να ανασταλεί ο νόµος για 6 µήνες και να αρθεί η επίταξη, ζητούν οι µεταφορείς

Αδεια ράφια σε Κρήτη, Ρόδο και Βόρεια Ελλάδα
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Γιώργος Ζαχαριάδης, Γιώργος Κώνστας

ΕΩΣ ΚΑΙ 20% λιγότεροι κωδικοί προϊόντων βρίσκονται στη διάθεση των καταναλωτών στα ράφια των σούπερ µάρκετ στη Βόρεια Ελλάδα, λόγω των κινητοποιήσεων των οδηγών φορτηγών δηµόσιας χρήσης. Ιδιαίτερα προβλήµατα αντιµετωπίζουν οι πολυεθνικές εταιρείες σούπερ µάρκετ, τα ράφια των οποίων σχεδόν άδειασαν από βασικά προϊόντα. Εκπρόσωπος των σούπερ µάρκετ Lidl κατήγγειλε στην Εισαγγελία Θεσσαλονίκης ότι ιδιοκτήτες φορτηγών απέκλεισαν τον κόµβο της Γέφυρας, στην παλιά Εθνική Οδό Θεσσαλονίκης – Βέροιας, µε αποτέλεσµα να εµποδίζουν φορτηγά να βγουν από τις κεντρικές αποθήκες και να εφοδιάσουν τα υποκαταστήµατα της ξένης αλυσίδας.

«Το πρόβληµα είναι ιδιαίτερα σοβαρό για όσες επιχειρήσεις δεν διαθέτουν δικό τους δίκτυο διανοµής. Ακόµη κι εµείς πάντως που έχουµε δικό µας δίκτυο, αντιµετωπίζουµε ελλείψεις προϊόντων – κυρίως εκείνων που εισάγονται από το εξωτερικό ή από εταιρείες µε έδρα στην Αθήνα», δήλωσε στα «ΝΕΑ» ο κ. Διαµαντής Μασούτης, ιδιοκτήτης της οµώνυµης βορειοελλαδίτικης αλυσίδας σούπερ µάρκετ. Προς το παρόν, πάντως, στα σούπερ µάρκετ δεν παρατηρούνται σοβαρές ελλείψεις σε βασικά είδη διατροφής.

Στο µεταξύ, στο λιµάνι της Θεσσαλονίκης βρίσκονται καθηλωµένα περισσότερα από 3.000 κοντέινερ. Σύµφωνα µε τον πρόεδρο του ΟΛΘ Στέλιο Αγγελούδη, τα κοντέινερ δεν περιέχουν ευπαθή προϊόντα, αλλά κυρίως πρώτες ύλες και εµπορεύµατα προς εξαγωγή στα Βαλκάνια και τη Δυτική Ευρώπη. «Εξω από την Πύλη 16 βρίσκονται παρατεταγµένα φορτηγά που εµποδίζουν τη διέλευση των υπόλοιπων οχηµάτων τις περισσότερες ώρες της ηµέρας. Η Αστυνοµία απλώς παρακολουθεί χωρίς να παρεµβαίνει. Η ασφυξία δεν αφορά τη λειτουργία του λιµανιού, αλλά την οικονοµία ολόκληρης της Βόρειας Ελλάδας», δήλωσε ο κ. Αγγελούδης.

Εξαιτίας του µπλόκου στο λιµάνι, σοβαρό πλήγµα έχουν υποστεί οι εξαγωγείς.

Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση των κονσερβοποιών, οι εξαγωγές των οποίων έχουν µηδενιστεί. «Υπολογίζουµε ότι κάθε µέρα έχουµε περισσότερους από 1.000 τόνους, οι οποίοι παραµένουν καθηλωµένοι στο λιµάνι. Και βέβαια σε αυτό πρέπει να συνυπολογίσουµε την απώλεια αξιοπιστίας απέναντι στους πελάτες µας», δήλωσε στα «ΝΕΑ» ο πρόεδρος της Ενωσης Κονσερβοποιών Ελλάδας Κώστας Αποστόλου.

Μεγάλα προβλήµατα αντιµετωπίζει και ο εµπορικός κόσµος στα Χανιά λόγω των κινητοποιήσεων, µε τον πρόεδρο του Εµπορικού Συλλόγου Χανίων Γιάννη Μαργαρώνη να κάνει λόγο για «πλήγµα» στο εµπόριο.

Ελλείψεις άρχισε να εµφανίζει η αγορά της Ρόδου, ιδιαίτερα σε προϊόντα διατροφής που εισάγονται από άλλες περιοχές της χώρας. Τα προβλήµατα παρουσιάζονται κυρίως στα µεγάλα σούπερ µάρκετ που εφοδιάζονται από την Αθήνα. Από το Σάββατο παρατηρούνται µεγάλες ελλείψεις οπωροκηπευτικών, αλλά και γαλακτοκοµικών προϊόντων, όπως επίσης και ζυµαρικών, δεδοµένου ότι τα πλοία της γραµµής δεν µπορούν να µεταφέρουν φορτηγά αυτοκίνητα που ανήκουν σε γνωστές αλυσίδες καταστηµάτων
ΝΕΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...