Αν και η επίσημη έναρξή τους έχει προγραμματισθεί για τις 15 Ιανουαρίου, οι εκπτώσεις αποτελούν πραγματικότητα στην ελληνική αγορά ήδη από... τα μέσα Δεκεμβρίου, σε μια προσπάθεια των επιχειρηματιών να τονώσουν τη ζήτηση η οποία έχει μειωθεί δραματικά τους τελευταίους μήνες. Οπως τονίζει ο κ. Παναγής Καρέλας, πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, «η ταμειακή ανάγκη των επιχειρήσεων και η διάθεση των καταναλωτών να ανακαλύψουν “ευκαιρίες” προκειμένου να ψωνίσουν έχει οδηγήσει σε ένα καθεστώς συνεχών προσφορών στην ελληνική αγορά, το οποίο πρακτικά ισοδυναμεί με μειώσεις τιμών και εκπτώσεις».
Οι εν λόγω προσφορές ρίχνουν τις τιμές από 20% ως και... 50%, γεγονός που καταδεικνύει την αγωνία των επιχειρηματιών να ρευστοποιήσουν τα εμπορεύματά τους, ακόμη και σε τιμή χαμηλότερη της συμφέρουσας. «Το φαινόμενο εμφανίζεται εντονότερο όταν πρόκειται για προϊόντα που δεν ανήκουν στα είδη πρώτης ανάγκης, καθώς οι καταναλωτές τείνουν να αναμένουν για μεγάλες ευκαιρίες και να μην τα αγοράζουν αν ο προϋπολογισμός τους δεν το επιτρέπει» προσθέτει ο κ. Καρέλας.
Παρά τις γενναιόδωρες μειώσεις, ωστόσο, τα αποτελέσματα των εκπτωτικών προσφορών δεν έχουν φέρει την αναμενόμενη τόνωση της κινητικότητας στην αγορά. «Το τελευταίο δίμηνο έχει καταγραφεί μείωση του τζίρου κατά 40%, γεγονός που φανερώνει ότι παρά τις μειώσεις τιμών, η κίνηση στην αγορά είναι ιδιαίτερα μειωμένη. Βέβαια, δεδομένης της κατάστασης, είναι αδύνατον να προβλέψουν ποια έκταση θα είχε λάβει η πτώση του τζίρου αν δεν υπήρχαν έστω και αυτά τα “εργαλεία”, όπως οι προσφορές και οι εκπτώσεις» καταλήγει ο κ. Καρέλας.
Την ίδια στιγμή, η μετάταξη του ΦΠΑ από το 11% στο 13% οδηγεί σε αύξηση των τιμολογίων όλων των ΔΕΚΟ, όπως της ΔΕΗ, της ΕΥΔΑΠ και του Φυσικού Αερίου, με αποτέλεσμα την περαιτέρω επιβάρυνση των καταναλωτών. Ειδικότερα σε ό,τι αφορά τη ΔΕΗ, πέρα από την άνοδο της τιμής που θα οφείλεται στον ΦΠΑ, θα επιβληθεί και πρόσθετη αύξηση στα τιμολόγια οικιακής κατανάλωσης κατά 11%. Ανοδος αναμένεται και στην αξία των εισιτηρίων του ΟΣΕ, λόγω της εφαρμογής του σχετικού προγράμματος εξυγίανσης, ενώ με βάση το πρόγραμμα εξυγίανσης των αστικών συγκοινωνιών της Αττικής, η αξία των εισιτηρίων αστικών μεταφορών αναμένεται να αυξηθεί από ένα σε 1,30 ευρώ.
BHMA
Οι εν λόγω προσφορές ρίχνουν τις τιμές από 20% ως και... 50%, γεγονός που καταδεικνύει την αγωνία των επιχειρηματιών να ρευστοποιήσουν τα εμπορεύματά τους, ακόμη και σε τιμή χαμηλότερη της συμφέρουσας. «Το φαινόμενο εμφανίζεται εντονότερο όταν πρόκειται για προϊόντα που δεν ανήκουν στα είδη πρώτης ανάγκης, καθώς οι καταναλωτές τείνουν να αναμένουν για μεγάλες ευκαιρίες και να μην τα αγοράζουν αν ο προϋπολογισμός τους δεν το επιτρέπει» προσθέτει ο κ. Καρέλας.
Παρά τις γενναιόδωρες μειώσεις, ωστόσο, τα αποτελέσματα των εκπτωτικών προσφορών δεν έχουν φέρει την αναμενόμενη τόνωση της κινητικότητας στην αγορά. «Το τελευταίο δίμηνο έχει καταγραφεί μείωση του τζίρου κατά 40%, γεγονός που φανερώνει ότι παρά τις μειώσεις τιμών, η κίνηση στην αγορά είναι ιδιαίτερα μειωμένη. Βέβαια, δεδομένης της κατάστασης, είναι αδύνατον να προβλέψουν ποια έκταση θα είχε λάβει η πτώση του τζίρου αν δεν υπήρχαν έστω και αυτά τα “εργαλεία”, όπως οι προσφορές και οι εκπτώσεις» καταλήγει ο κ. Καρέλας.
Την ίδια στιγμή, η μετάταξη του ΦΠΑ από το 11% στο 13% οδηγεί σε αύξηση των τιμολογίων όλων των ΔΕΚΟ, όπως της ΔΕΗ, της ΕΥΔΑΠ και του Φυσικού Αερίου, με αποτέλεσμα την περαιτέρω επιβάρυνση των καταναλωτών. Ειδικότερα σε ό,τι αφορά τη ΔΕΗ, πέρα από την άνοδο της τιμής που θα οφείλεται στον ΦΠΑ, θα επιβληθεί και πρόσθετη αύξηση στα τιμολόγια οικιακής κατανάλωσης κατά 11%. Ανοδος αναμένεται και στην αξία των εισιτηρίων του ΟΣΕ, λόγω της εφαρμογής του σχετικού προγράμματος εξυγίανσης, ενώ με βάση το πρόγραμμα εξυγίανσης των αστικών συγκοινωνιών της Αττικής, η αξία των εισιτηρίων αστικών μεταφορών αναμένεται να αυξηθεί από ένα σε 1,30 ευρώ.
BHMA
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου