Blogger


''Σε μερικούς ανθρώπους έρχεται μια μέρα που πρέπει το μεγάλο ΝΑΙ η το μεγάλο ΟΧΙ να πούνε''
Καβάφης


«Όταν μου πειράξουν την πατρίδα και τη θρησκεία μου, θα μιλήσω, θα’ νεργήσω κι’ ό,τι θέλουν ας μου κάνουν»
(Μακρυγιάννης)


3 Μαρ 2011

Η ανατοµία µιας τραγωδίας Αγόραζαν µόνοι τους κράνη και αλεξίσφαιρα Η πορεία και οι δυσκολίες των δύο ανδρών της οµάδας ΔΙΑΣ που δολοφονήθηκαν στου Ρέντη


Ο 22χρονος Γιώργος  Σκυλογιάννης από  το Κεφαλόβρυσο  Τρικάλων



Ηταν και οι δύο νέοι. Με διαφορετικές αφετηρίες. Αλλά κοινό προορισµό: µια οµάδα πρόληψης της εγκληµατικότητας µε ελλιπή εκπαίδευση, ανεπαρκή εξοπλισµό, χαµηλές αµοιβές. Από προχθές έγιναν τα πρώτα θύµατά της από σφαίρες.

Τον περασµένο Μάιο η νεοσύστατη – τότε – οµάδα ∆ΙΑΣ είχε θρηνήσει τον πρώτο της νεκρό σε τροχαίο στον περιφερειακό της Κατεχάκη. Εως το απόγευµα της περασµένης ∆ευτέρας, σύµφωνα µε την Αστυνοµία, κανένα µέλος της δεν είχε τραυµατιστεί σε καταδίωξη παρά µόνο σε τροχαία. Μέχρι την ενέδρα στον παράδροµο του Κηφισού και τον θάνατο των Γιάννη Ευαγγελινέλλη και Γιώργου Σκυλογιάννη.

Ο 23χρονος Ευαγγελινέλλης µεγάλωσε στην Κηπούπολη Περιστερίου. Ο πατέρας του ήταν σιδηρουργός. Πέθανε από έµφραγµα το 2001. Ο Ευαγγελινέλλης έµενε µε τις δύο µεγαλύτερες αδερφές του και τη µητέρα του. Ηθελε να γίνει αστυνοµικός, λένε οι φίλοι του. Ακόµα κι αν ο βασικός µισθόςήταν 750 ευρώ.

Με τον Σκυλογιάννη δενέκαναν παρέα εκτός δουλειάς. Ούτεείχαν κοινά βιώµατα. Ο 22χρονος Σκυλογιάννης καταγόταναπό το Κεφαλόβρυσο Τρικάλων. Ηταντο πρώτο από τα πέντε παιδιά της οικογένειάς του. Ο πατέραςτου δουλεύει στον ∆ήµο Τρικκαίων. Οταν ήρθε στην Αθήναέµεινε πρώτα στο Αιγάλεω. Πρόσφατα είχε µετακοµίσει στον Ν. Κόσµο µαζί µε την επίσης αστυνοµικό κοπέλα του.

Τό ΧΌΜΠΙ. Στην παρέα του Ευαγγελινέλλη, όπως θυµάται ένας παιδικός του φίλος, όλοι λάτρευαν τις µηχανές. Είχε αγοράσειτο πρώτο του 50αράκι στο γυµνάσιο. Μόλις έκλεισε τα 18 πήρε µια Honda χιλίων κυβικών. Τελευταίο του απόκτηµα ήταν µια Ninja Kawasaki. Είχε την απαιτούµενη εµπειρία στο τιµόνι για την οµάδα ∆ΙΑΣ. Το ίδιοδεν ίσχυε για τους περισσότερους συναδέλφους του. Είχαν εκπαιδευτεί σε µηχανές των 250 κυβικών. Στην υπηρεσία όµως έπρεπε να κουµαντάρουν 650άρες αλλά και 900άρες, που έφταναν τα 200 κιλά βάρος.

Οι µηχανές είχαν δοθείστην υπηρεσία ως δωρεά. Η εγγύησηκάλυπτε το σέρβις τους στα 1.000, 5.000 και 10.000 χιλιόµετρα. Αν έπρεπε να κάνουν άλλες επισκευές, εκτός εγγύησης, τα µέλη τηςοµάδας ∆ΙΑΣ αναγκάζονταν να πληρώσουν µό να τους για τα έξοδα. Σε µια βάρδια όµως, µια µηχανή της οµάδας ∆ΙΑΣ διανύει συνήθως 50-80 χιλιόµετρα. Σήµερα, έναν χρόνο µετά τη σύσταση και λειτουργία της οµάδας,αρκετές µηχανές που έχουν βγει από την εγγύηση µένουν παροπλισµένες. Ο αντιπρόεδρος της Ενωσης Αστυνοµικών Υπαλλήλων Αττικής, Αντώνης Λιακόπουλος, αναφέρει ότι στην υπηρεσίατων Ευαγγελινέλλη και Σκυλογιάννη «κάθονται» 20 µηχανές. Αστυνοµικός της οµάδας ∆ΙΑΣ στη Βορειοανατολική Αττική λέει ότι στη δική του υπηρεσία τα ακινητοποιηµένα δίτροχαφτάνουν τα 10. Ορισµέναχρειάζονται απλά καινούργια τακάκια.

Αλλά οι µηχανές δεν είναιτο µόνο προσωπικό έξοδο των αστυνοµικών. Πριν από ενάµιση χρόνο, ο Σκυλογιάννης είχε αγοράσειαλεξίσφαιρο γιλέκο από το µαγαζίτου Θέµη Μπαλλή στο Μοναστηράκι. Πελάτης του έγινε αργότερα και ο Ευαγγελινέλλης. Τα υπηρεσιακά αλεξίσφαιρα ήταν βαριά (4,5 κιλά), κατάλληλα µόνο για σκοπιά. Αστυνοµικός της οµάδας ∆ΙΑΣ λέει ότι ξόδεψε 1.200 ευρώ για πιο άνετο γιλέκο που µπορεί να σταµατήσει σφαίρες από Τοκάρεφ. Πλήρωσε 50 ευρώ για χειροπέδες και 80 ευρώ για φακό. Ενώ το υπηρεσιακό του όπλο (USP Compact - κοινό για όλους της οµάδας ∆ΙΑΣ) δεν τον βολεύει αφού η παλάµη του δεν ταιριάζει στη λαβή και όπως εξηγεί αυτό επηρεάζει και την ακρίβειά του στο σηµάδι.

Από τη σύστασή της, η οµάδα ∆ΙΑΣ είχε προβλήµατα µε τον εξοπλισµό. Στην αρχή τούς είχαν προµηθεύσει µε κράνη των ΜΑΤπου δεν παρέχουν προστασία σε αναβάτες µηχανής. Κάποιοι χρησιµοποιούσαν δικά τους. Οι στολές πουτους είχαν δώσει δεν ήταν αδιάβροχες, ενώ δεν διέθεταν κατάλληλο προστατευτικό ρουχισµό για το καλοκαίρι. Ο κ. Μπαλλής θυµάται τους Ευαγγελινέλλη και Σκυλογιάννη να περνούν συχνά από το µαγαζί του. «Ηθελαν κάτι καλύτερο», λέει. «Ο εξοπλισµός που τους έδινε η υπηρεσία ήταν συχνά ανεπαρκής».

Ο εξοπλισµός που παρέχει η υπηρεσία είναι ή ανεπαρκής ή ακατάλληλος

Τα κενά στην εκπαίδευσή τους

ό Γιάννης έυαγγελινέλλης ήταν αλεξιπτωτιστής και βοηθός επιλοχία στον στρατό. Το 2008 έγινε ειδικός φρουρός και υπηρέτησε στο Α.Τ. Μενιδίου πριν αποσπαστεί στην οµάδα ∆ΊΑΣ.

Η εµπειρία του στον στρατό ήταν εφόδιο για τη συµµετοχή του στη δίτροχη οµάδα πρόληψης. Οπως αναφέρει συνάδελφός του, η βασική εκπαίδευση της οµάδας ∆ΊΑΣ διαρκεί µόλις τέσσερις µέρες, ενώ από τους 2.236 αστυνοµικούς της οµάδας στην Αττική οι περισσότεροι δεν έχουν περάσει σχολείο γρήγορης οδήγησης.

Κανονικά προβλέπεται επανεκπαίδευσή τους ανά τρίµηνο. Μέσα σε έναν χρόνο όµως έχει συµβεί µόνο µία φορά. Τότε εξασκούνται και στη σκοποβολή. Τους δίνονται 100 φυσίγγια (τα 50 για MP5 που δεν χρησιµοποιούν στην υπηρεσία τους).

Τα περισσότερα µέλη της οµάδας ∆ΊΑΣ είναι 22-28 ετών. Σύµφωνα µε επικεφαλής οµάδας, αρκετοί έχουν ζητήσει να επιστρέψουν στα αστυνοµικά τµήµατα από τα οποία έχουν αποσπαστεί.


«Δεν ήταν καταδίωξη, ήταν σαν... παρέλαση»


Τα λαθη στον συντονισµότων αστυνοµικών δυνάµεων που πήραν µέρος στην καταδίωξη των κακοποιών στου Ρέντη προσπαθεί να εντοπίσει η ΕΛ.ΑΣ. υπό το σοκ της εν ψυχρώ δολοφονίας των δύο νεαρών αστυνοµικών της οµάδας ∆ΙΑΣ.

Οπως προκύπτει, οι δυνάµεις ήταν µεν αριθµητικά επαρκέστατες για την επιχείρηση, αλλά όλα τα οχήµατα βρέθηκαν να προσεγγίζουν το καταδιωκόµενο τζιπ από µία κατεύθυνση: όλα το ακολουθούσαν, µε εξαίρεση συµβατικά αυτοκίνητα της Ασφάλειας, που όµως την κρίσιµη ώρα δεν είχαν πλησιάσει τόσο, ώστε να καταφέρουν να κλείσουν τον δρόµο στους κακοποιούς. «Ηταν σαν να γινόταν παρέλαση», λέει χαρακτηριστικά αστυνοµικός, «µπροστά πήγαιναν οι κακοποιοί και από πίσω ακολουθούσαν οι µοτοσυκλέτες και τα περιπολικά». Ετσι οι ληστές αποφάσισαν να φρενάρουν και να «γαζώσουν» τους µοτοσυκλετιστές, που τους είχαν πλησιάσει επικίνδυνα για εκείνους, πριν κινδυνεύσουν να εγκλωβιστούν από άλλα οχήµατα της ΕΛ.ΑΣ.

Σύµφωνα µε αξιωµατικούς που συντόνιζαν την επιχείρηση, στην καταδίωξη συµµετείχαν συνολικά 70 αστυνοµικοί. Αριθµός, όπως λένε, υπεραρκετός για τη σύλληψη τεσσάρων κακοποιών, ακόµη και αν αυτοί ήταν οπλισµένοι µε Καλάσνικοφ. «Στην επιχείρηση συµµετείχαν 15 µηχανές της οµάδας ∆ΙΑΣ, 5 περιπολικά της Ασφάλειας, 8 συµβατικά και 4 της Τροχαίας. Η εντολή ήταν η διακριτική παρακολούθηση του ύποπτου οχήµατος από τη στιγµή που εντοπίστηκε στον Κηφισό, στο ύψος του Περιστερίου», λέει στα «ΝΕΑ» ανώτερος αξιωµατικός της ΕΛ.ΑΣ. Βεβαίως η έννοια της «διακριτικής παρακολούθησης» ακυρώθηκε όταν οι κακοποιοί είδαν ότι τους ακολουθούν µοτοσυκλέτες και περιπολικά.

Το σήµα εντοπισµού του κλεµµένου Ι.Χ. δόθηκε στις 18.37, δεκατρία λεπτά πριν να γαζώσουν οι κακοποιοί τους αστυνοµικούς. «Οταν διαπιστώσαµε πως οι 4 κινούνταν κατά µήκος του Κηφισού, δόθηκε η εντολή σε ορισµένα από τα περιπολικά και τις µηχανές της οµάδας ∆ΙΑΣ να κλείσουν τις εξόδους προς Νίκαια, Κορυδαλλό και Πειραιά. Οταν έστριψαν στο ύψος της λαχαναγοράς του Ρέντη, ακολουθούσαν 5 µηχανές της οµάδας ∆ΙΑΣ και 4 περιπολικά. Οι πρώτες µηχανές έσπευσαν να ακολουθήσουν το όχηµα και τα περιπολικά να πάρουν θέσεις σε δρόµους πιθανής διαφυγής. Κανένας ίσως δεν περίµενε την ενέδρα που θα στηνόταν», παραδέχεται στα «ΝΕΑ» ανώτερος αξιωµατικός της ΕΛ.ΑΣ., που δικαιολογεί την απουσία περιπολικών που θα ανέκοπταν την πορεία του Volvo στην ξαφνική αλλαγή πορείας των δραστών. Αυτή η απουσία περιπολικών όµως έδωσε την ευκαιρία στους δολοφόνους των δύο αστυνοµικών να διαφύγουν. Αλλωστε, µετά το µακελειό, όπως είναι φυσικό, όσοι αστυνοµικοί ακολουθούσαν και δεν τραυµατίστηκαν σταµάτησαν για να βοηθήσουν τους χτυπηµένους συναδέλφους τους.

οι ΥΠΟΠΤΟΙ. Σε ό,τι αφορά τον εντοπισµό των δραστών, η Αστυνοµία έχει επικεντρώσει τις έρευνες σε τέσσερα πρόσωπα: τρεις Αλβανούς και έναν οµογενή από τη Ρωσία, κακοποιούς, µε παρελθόν σε ένοπλες ληστείες. Αποτυπώµατα των τεσσάρων ληστών, που έχουν φυλακιστεί στο παρελθόν, βρέθηκαν σε αυτοκίνητο που χρησιµοποιήθηκε στη ληστεία του υποκαταστήµατος της Εθνικής Τράπεζας στις 11 Φεβρουαρίου στα Ασπρα Σπίτια Βοιωτίας.

Τυπικά ωστόσο η ΕΛ.ΑΣ. δεν έχει αποκλείσει κανένα ενδεχόµενο για την ταυτότητα των δραστών και δεν περιορίζει τις έρευνές της µόνο στον χώρο του οργανωµένου εγκλήµατος.
Κλειδί η κλοπή 8 αυτοκινήτων στην Ερυθραία

το ΔΈΥΤΈΡΟ Καλάσνικοφ που είχαν – και ενδεχοµένως τους συνέδεε µε άλλες εγκληµατικές ενέργειες – επέλεξαν να το πάρουν µαζί τους κατά τη διαφυγή τους µετά τη συµπλοκή στου Ρέντη οι τέσσερις κακοποιοί. Τα άλλα δύο όπλα που άφησαν µέσα στο κλεµµένο Volvo, εγκαταλείποντάς το στην οδό Παλαιολόγου, διαπιστώθηκε ότι δεν είχαν χρησιµοποιηθεί αλλού. Σε κοντινή απόσταση από το σηµείο που εγκατέλειψαν το αυτοκίνητο είχε κλαπεί λευκό βαν το οποίο χρησιµοποιήθηκε από τους ληστές στα Ασπρα Σπίτια.

η ΣΥΝΔΈΣΗ. Ωστόσο κλειδί για την Αστυνοµία παραµένει η κλοπή των οκτώ αυτοκινήτων και µεγάλου αριθµού πινακίδων κυκλοφορίας από αντιπροσωπεία αυτοκινήτων στο 18ο χιλιόµετρο της Εθνικής Οδού Αθηνών- Λαµίας στο ύψος της Νέας Ερυθραίας. Οι αστυνοµικοί αποσυνδέουν τη συµµορία που έκλεψε εκείνα τα οχήµατα µε τους 4 πουσυµµετείχαν στο µακελειό στου Ρέντη. Ωστόσο προσπαθούν µέσω στοιχείων για εκείνη την κλοπή ναεντοπίσουν τους αποδέκτες των κλεµµένων Ι.Χ. Ενα από τακλεµµένα αυτοκίνητα – µάρκας Volvo – βρέθηκε στις 6 Φεβρουαρίου 2011 να χρησιµοποιείται από µέλη κυκλώµατος διακίνησης λαθροµεταναστών στις Φέρες Εβρου. Την ίδια ηµέρα ένα άλλο αυτοκίνητο που προερχόταν από την ίδιακλοπή µάρκας BMW βρέθηκε εγκαταλελειµµένο στη Ραψάνη τηςΛάρισας. Ενα τρίτο από τακλεµµένα οχήµατα εντοπίστηκε στις 22 Φεβρουαρίου 2011 από αστυνοµικούς κοντά στο Αγρίνιο, ενώ ένα τέταρτο µάρκας Volvo εγκαταλείφθηκε από τους ληστές της Εθνικής Τράπεζας στα Ασπρα Σπίτια.NEA

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...