Blogger


''Σε μερικούς ανθρώπους έρχεται μια μέρα που πρέπει το μεγάλο ΝΑΙ η το μεγάλο ΟΧΙ να πούνε''
Καβάφης


«Όταν μου πειράξουν την πατρίδα και τη θρησκεία μου, θα μιλήσω, θα’ νεργήσω κι’ ό,τι θέλουν ας μου κάνουν»
(Μακρυγιάννης)


1 Μαρ 2011

Καλλικράτης στην εκπαίδευση Σχέδιο για συγχώνευση 300 σχολείων


Η ηγεσία του υπ. Παιδείας (από αριστερά η υφυπουργός Εύη  Χριστοφιλοπούλου, η υπουργός Α. Διαµαντοπούλου, η αναπληρώτρια  υπουργός Φ. Γεννηµατά και ο υφυπουργός Ι. Πανάρετος) σε χθεσινή  σύσκεψη µε τους δηµάρχους για τις επικείµενες συγχωνεύσεις σχολείων



Σαρωτικές αλλαγές στον χάρτη της εκπαίδευσης θέτει σε εφαρµογή το υπουργείο Παιδείας, ενώ εντείνονται οι αντιδράσεις από εκπαιδευτικούς, γονείς και εκπροσώπους της Αυτοδιοίκησης
Τις επόµενες ηµέρες, το υπουργείο Παιδείας αναµένεται να ανακοινώσει τις συγχωνεύσεις και καταργήσεις 300 και πλέον σχολείων Πρωτοβάθµιας και Δευτεροβάθµιας Εκπαίδευσης σε όλη τη χώρα (από 150 πέρυσι), µε κριτήρια που όπως επέµεινε χθες η Αννα Διαµαντοπούλου είναι καθαρά παιδαγωγικά και όχι οικονοµικά.

«Δεν υπάρχει καµία αναφορά στο Μνηµόνιο σε οτιδήποτε που να αφορά συνενώσεις ή επιλογές για θέµατα σχολείων ή πανεπιστηµίων. Απολύτως καµία. Δεν έχουµε καµία δέσµευση», τόνισε µε έµφαση χθες η υπουργός Παιδείας σε σύσκεψη - ηµερίδα που είχε µε δηµάρχους και περιφερειακούς διευθυντές.

Η υπουργός Παιδείας προσδιόρισε ότι για τα γυµνάσια και τα λύκεια ιδανικό µέγεθος για τις µεγάλες πόλεις είναι τα 12 - 15 τµήµατα. «Βεβαίως, ο αριθµός των µαθητών ανά τµήµα δεν αλλάζει πουθενά. Δεν υπάρχει καµία περίπτωση να στοιβαχτούν µαθητές σε τµήµατα», είπε και σηµείωσε ότι από τον Σεπτέµβριο θα υπάρχει και Καρτέλα Σχολείου, η οποία θα περιλαµβάνει στοιχεία όπως αριθµός µαθητών, εκπαιδευτικών, ώρες διδασκαλίας. Η αναπληρώτρια υπουργός Παιδείας Φώφη Γεννηµατά ανέφερε ότι ακόµα ένας στόχος είναι το σχολείο να µένει πλέον ανοιχτό όλη την ηµέρα, στο πλαίσιο της Διά Βίου Μάθησης. «Το πρωί θα εκπαιδεύει τα παιδιά και το απόγευµα θα παρέχει γνώσεις στους ενήλικες», είπε.

Στη σύσκεψη αναφέρθηκαν πολλά παραδείγµατα σχολείων που βρίσκονται σε µικρή απόσταση µεταξύ τους, ενώ έγινε λόγος και για κατασπατάληση δηµόσιου χρήµατος στις µεταφορές των µαθητών. Το 2005 το κόστος µεταφορών ήταν 105 εκατ. ευρώ, ενώ το 2009 έφτασε τα 260 εκατ. ευρώ!

Από την πλευρά των δηµάρχων, η υποδοχή των προτάσεων ήταν διαφορετική. Πολλοί δήµαρχοι αντιτίθενται πλήρως, όπως λ.χ. ο δήµαρχος Αµαρουσίου Γ. Πατούλης που δήλωσε ότι δεν αποδέχεται συγχωνεύσεις. Αλλοι όµως, όπως ο δήµαρχος Νεάπολης Συκεών Σ. Δανιηλίδης, συµφωνούν.

Εξω από το υπουργείο είχαν συγκεντρωθεί εκπαιδευτικοί που αντιδρούν στις συγχωνεύσεις υποστηρίζοντας ότι θα οδηγηθούµε σε σχολεία τύπου Γκράβας µε 700 και πλέον µαθητές. Μάλιστα µερικοί από αυτούς εισέβαλαν στην αίθουσα όπου γινόταν η σύσκεψη, άπλωσαν πανό και άρχισαν να φωνάζουν συνθήµατα κατά των συνενώσεων και του ΔΝΤ. Ορισµένοι δήµαρχοι αντέδρασαν φωνάζοντας στους εκπαιδευτικούς να αποχωρήσουν από την αίθουσα και να επιστρέψουν στα µαθήµατά τους.


«Οχι» στις συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολείων, λένε οι γονείς. Σύλλογοι και ενώσεις γονέων απ’ όλη την Ελλάδα, οι οποίοι έχουν πληροφορηθεί ότι τα σχολεία τους προτείνεται να καταργηθούν ή να συγχωνευτούν, διατυπώνουνήδη σοβαρές ενστάσεις ενώ αρκετοί έχουν προχωρήσει και σε κινητοποιήσεις. Στη Λέσβο,για παράδειγµα, από τις αρχές της περασµένης εβδοµάδας τρία δηµοτικά σχολεία – Μεσαγρού, Πηγής και Μανταµάδου – βρίσκονται υπό κατάληψη.

«∆εν θα κάνουµε πίσω», λέει ο πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων και Κηδεµόνων της Κοινότητας Μεσαγρού κ. Αντώνης Σκαρλάτος. «∆εν δεχόµαστε συγχώνευση, ούτε πρόταση για υποβιβασµό τουσχολείου µας από τριθέσιοσε διθέσιο. Το σχολείο είναι πουκρατάει τον κόσµο εδώ», υποστηρίζει.

Τις απόψεις του κ. Σκαρλάτου συµµερίζεται η κ. Ιωάννα Κλεινάκη από τον Πρινέ Χανίων. Ηδη τα παιδιά της διανύουν καθηµερινά 30 χιλιόµετρα πηγαινέλα για το σχολείο τους στο Ροδοβάνι του Ανατολικού Σελίνου, το οποίο υποβαθµίζεται από τετραθέσιο σε τριθέσιο.Οπως υποστηρίζει η υποβάθµιση είναι το πρώτο βήµα για να κλείσει. Αν συµβεί κάτι τέτοιο, τότε τα παιδιά θα πρέπει να πηγαίνουν στην Παλαιόχωραή την Κάντανο που σηµαίνει επιπλέον 30 χιλιόµετρα. «Τα παιδιά µας για να πάνε στο Ροδοβάνι ξυπνάνε από τις 7 το πρωί. Αν κλείσει το σχολείο και πρέπεινα τα πάµε σε Παλαιόχωρα ή Κάντανο, θα πρέπει να είναι στον δρόµο από τις 6.Είναι αυτό παιδαγωγικά σωστό;», λέει η κ. Κλεινάκη.

Στην ίδια γραµµή µε τους εκπαιδευτικούς, οι γονείς υποστηρίζουν πως τα κριτήρια των συγχωνεύσεων δεν είναι παιδαγωγικά. «Οι γονείς είναι αντίθετοι µε τις συγχωνεύσεις που γίνονται µε µόνο κριτήριο το οικονοµικό. Οι λόγοι των συγχωνεύσεων και καταργήσεων σχολείων δεν είναι παιδαγωγικοί – όπως υποστηρίζει το υπουργείο. ∆υστυχώς δεν µπήκαν σ’ αυτή τη διαδικασία», λέει στα «ΝΕΑ» ο αντιπρόεδρος της Ανώτατης Συνοµοσπονδίας Γονέων Ελλάδος κ. ∆ηµήτρης Κοντός.

Οπως προσθέτει ο κ. Κοντός, δύο είναι τα βασικά προβλήµαταπου θα δηµιουργήσουν οι συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολείων:«Από τη µία θα λειτουργούν σχολεία µε υπερπληθώρα µαθητών. Από την άλλη εκτιµούµε ότι θα καταργηθούν και πολλές οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών».


Εµφραγµα χρεών στις µεταφορές µαθητών

προβλήµατα εξακολουθούν να παρατηρούνται µε τις µεταφορές µαθητών στα σχολεία. άύριο λήγει η προθεσµία που είχε δώσει ο Σύνδεσµος πρακτόρων τουρισµού Μακεδονίας - Θράκης στην πολιτεία για εξόφληση των µεταφορέων. «είµαστε 13 µήνες απλήρωτοι. ∆ώσαµε 10ήµερη παράταση και εξακολουθούµε να µεταφέρουµε τους µαθητές αλλά ακόµη περιµένουµε να υλοποιηθούν οι δεσµεύσεις της πολιτείας», λέει ο πρόεδρος του Συνδέσµου κ. Μιχάλης πεζίκογλου.

την ίδια στιγµή, συλλαλητήριο στον εύδηλο προγραµµατίζουν για αύριο εκπαιδευτικοί και γονείς των Φούρνων Ικαρίας, διαµαρτυρόµενοι για τη διακοπή – από τις 14/2 – µεταφοράς των µαθητών.NEA

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...